پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (موج سوم)

گزارش موجود سومین پیمایش از مصرف کالای فرهنگی در میان ایرانیان است که وظیفهٔ اجرای آن برعهدهٔ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات بود. این پیمایش در فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸ در تمام استانهای ایران اجرا شد و مانند پیمایش اول این مجموعه تنها محدود به ۲۸ کلان شهر و مرکز استان نبود. بهمانند گزارشهای قبل […]
ذائقه سینمایی ایرانیان

سازمان امور سینمایی و سمعیبصری با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات پیمایشی ترتیب دادهاند تا ذائقهٔ سینمایی ایرانیها را بسنجند. در این پیمایش ۷/۸۱ درصد از پاسخدهندگان، فیلم میبینند و ۳/۱۸ درصدشان فیلمبین نیستند. در این گزارش پاسخگویان به دو دستهٔ تماشاگر و غیرتماشاگر تقسیم میشوند؛ مبنای این دودستگی هم سؤال «شما چند وقت […]
نمایشگاه کتاب تهران در دوره پساکرونا، حضوری، مجازی یا ترکیبی

در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب همواره اهمیت زیادی داشته است، بهطوریکه برخی از کارشناسان حوزۀ فرهنگ آن را مهمترین رویداد فرهنگی چهار دهه اخیر میدانند. حضور فعال پدیدآوردندگان و ناشران در کنار حضور میلیونی علاقهمندان به کتاب جایگاه ویژهای به این رویداد عظیم فرهنگی داده است. اکنون که در آستانه […]