گزارش عملکرد سال 1401 اسنپ

اسنپ همسفر دیجیتال مسافران است که نهمین سال همراهی آن نیز با مردم ایران گذشت. این مجموعه که در ابتدا فعالیت آن محدود به حمل و نقل خودرویی بود، امروز در حوزههای مختلفی فعالیت خود را گسترش داده و به پشتوانه برند خود، در حال گسترش فعالیتهای خود هست. اسنپ با بیش از ۶۰ میلیون […]
روایت یکتانت از بازاریابی دیجیتال ایران در سال 1401

امروزه تبلیغات برای دیده شدن از راههای مختلفی به سمت ما میآیند؛ فرقی نمیکند در حال پیادهروی باشیم یا رانندگی، در خانه باشیم یا محل کار، فیلم و سریال ببینیم یا وبگردی کنیم، تبلیغات (شاید) مانند کسی که از دیدنش زیاد خوشحال نمیشویم، مشتاقانه میخواهند با ما دیدار کند. در این میان تبلیغکنندگان نیز بهدنبال […]
سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران سال 1401

سینما بهعنوان یکی از صنایع فرهنگی و خلاق، در تلاقی هنر، فناوری و اقتصاد نشسته است. به همین خاطر برای موفقیت در آن باید نگاهی جامع و چند جانبه داشت. نگاهی که برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و هنری کشور باید این سه ظلع را توامان و بهدرستی نظاره کرده و با توجه به شرایط […]
گزارش سال 1401 جاباما

جاباما دری دیجیتالی، برای ورود مسافران به سرای میزبانان است. این مجموعه با تعداد ۲.۳ میلیون کاربر و ۱۸ هزار اقامتگاه فعال سهم قابل توجهی را از بازار ۱,۲۶۰ میلیارد تومانی اقامتگاههای آنلاین ایران دارد. این در حالی است که با وجود افزایش ضریب نفوذ اینترنت، هنوز بخش قابل توجهی از بازار اقامت در ایران […]
گزارش سال 1401 دیجیکالا

دیجیکالا پنجره دیجیتالی بهسوی مصرفکننده ایرانی است. این مجموعه به تنهایی سهمی ۵۰درصدی (به اندازه ۱۰۴ هزار فروشگاه آنلاین دیگر کشور) را از کل بازار تجارت الکترونیک ایران داراست. مجموعه دیجیکالا بهعنوان یکی از شرکتهای پیشرو در تجارت الکترونیک ایران دادهها و اطلاعات ارزشمندی را از عادات و رفتار مصرفکنندگان در اختیار دارد. گزارش سال […]
گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری- ایران

گزارش حاضر، توسط شورای جهانی گردشگری (WTTC) تهیه شده است. این گزارش مربوط به سال ۲۰۲۲ است و شامل پیشبینیهای یکساله و دهساله برای سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۳۳ نیز میباشد. هدف اصلی WTTC در ایجاد این گزارش، تامین اطلاعات و آگاهی بیشتر فعالان صنعت گردشگری و دولتها درباره توریسم است. گزارش حاضر شامل آمار و […]
آیندهی اقتصاد خلاق

هدف این گزارش که توسط Deloitte و به سفارش نتفلیکس تهیه شده است، ارائهی تخمینی از پیامدهای محتمل رشد میان مدت اقتصاد خلاق در صورت تداوم روندهای قبلی است. به همین دلیل در آن تأثیرات همهگیری کرونا و دیگر شوکهای وارده به اقتصاد خلاق نادیده گرفته شده است. اقتصاد خلاق اکوسیستمی شامل طیف وسیعی از […]
گردشگران ملی 1400

تولید و انتشار آمار و اطلاعات موثق در حوزهی گردشگری یکی از نیازهای فرهنگی کشور و مدیران و برنامهریزان گردشگری است. مرکز آمار ایران از سال ۱۳۸۷ طرح گردشگران ملی را اجرا کرد. در این طرح آمار و اطلاعات گردشگری و سفرهای خانوارهای ایرانی جمعآوری میشود. آخرین نسخه از این گزارش با عنوان “نتایج آمارگیری […]
گزارش سالانهٔ فیدیبو

گزارش سالانهٔ فیدیبو در ۱۴۰۰ منتشرشد. در این گزارش ۳ سرفصل وجود دارد؛ نگاهی به آمار و ارقام، رکوردها و رویدادها و مسئولیت اجتماعی. در سرفصل اول، یعنی آمار و ارقام، کتابها در فیدیبو به دو دستهٔ صوتی و متنی تقسیم شدهاند. میزان فروش هر کدام از این نوع کتابها، در چهار فصل بهار، تابستان، […]
بررسی روند آماری تجارت فرهنگی در ایران و جهان

این گزارش را دفتر آمارهای فرهنگی، بازرگانی و خدمات مرکز آمار ایران در ۱۳۹۵ منتشر کرد. در این گزارش روند آماری تجارت فرهنگی در ایران، در سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ بررسی و با روند آماری تجارت فرهنگی در جهان در سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ مقایسه شده است. کالای فرهنگی بر اساس گزارشهای یونسکو دو بخش […]