گزارش سالانه تبلیغات بیرون از خانه در آمریکا

تبلیغات از طریق رسانه‌های مختلفی مانند روزنامه‌ها و مجلات، رادیو و تلویزیون، رسانه‌های دیجیتال و غیره انجام می‌شوند. اما نوع جالبی از تبلیغات که هر کدام از ما روزانه با آن مواجه هستیم «تبلیغات بیرون از خانه[1]» است. احتمالا شما هم در حین قدم زدن در خیابان، رانندگی در اتوبان، استفاده از مترو و بی‌آرتی، […]

گزارش بازار هنر معاصر در سال 2022

بازار هنر معاصر

هنر معاصر یک جریان هنری است که در دهه‌های اخیر به‌وجود آمده و تلاش دارد که با استفاده از رویکردها و فرم‌های نوین، تجربه‌ها و ایده‌های جدیدی را به نمایش بگذارد. هنرمندان این حوزه تمایل دارند که مفاهیم پیچیده‌تری را در آثار خود بررسی کنند و از تکنیک‌ها و روش‌های متنوعی برای بیان افکار و […]

گزارش عملکرد کمیسیون فیلم ایالت کالیفرنیا (CFC) درباره صنعت تصویر متحرک

امروزه صنایع خلاق و فرهنگی به‌عنوان منابع بی‌پایانی از ثروت و اشتغال شناخته می‌شوند. صنعت تصویر متحرک یکی از این صنایع است که حجم بازار و شاغلان آن توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این گزارش عملکرد کمیسیون فیلم کالیفرنیا (CFC) درباره صنعت تصویر متحرک را بررسی می‌کند. سابقه فعالیت کمیسیون فیلم کالیفرنیا […]

چشم‌اندازها و چالش‌های پذیرش هوش مصنوعی در صنعت هتلداری

هوش مصنوعی اکنون محبوب‌ترین دوران خود را سپری می‌کند. بسیاری از افراد و سازمان‌ها یا شروع به استفاده از هوش مصنوعی در فعالیت‌هایشان کرده‌اند و یا تمایل دارند که از آن استفاده کنند. صنعت گردشگری و هتلداری نیز روند مشابهی را طی می‌کند. در حال حاضر هوش مصنوعی به عنصری کلیدی در برآورده کردن برخی […]

گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری- ایران

گزارش حاضر، توسط شورای جهانی گردشگری (WTTC) تهیه شده است. این گزارش مربوط به سال 2022 است و شامل پیش‌بینی‌های یک‌ساله و ده‌ساله برای سال‌های 2023 و 2033 نیز می‌باشد. هدف اصلی WTTC در ایجاد این گزارش، تامین اطلاعات و آگاهی بیشتر فعالان صنعت گردشگری و دولت‌ها درباره توریسم است. گزارش حاضر شامل آمار و […]

رده‌بندی سنی فیلم‌ها از دیدگاه والدین آمریکایی

راهنمای رده‌ سنی فیلم‌ها عنصر و ابزار کارآمدی است که به جامعه علی‌ا‌لخصوص والدین کمک می‌کند تا از کودکان و نوجوانان در برابر محتوای آسیب‌زا محفاظت کنند. سابقه‌ی محاسبه رده‌بندی سنی فیلم در آمریکا به سال 1968 برمی‌گردد. این کار توسط انجمن تصاویر متحرک (MPA) و با مشارکت جمعی از والدین انجام می‌شود. بسیاری از […]

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تفکر خلاق در عصر انقلاب پنجم

تغییرات در فناوری به‌سرعت در حال رخ دادن است و مردم وادار شده‌اند با این روند همراه شوند. این نوآوری‌ها چالش‌ها و فرصت‌های بسیاری را با خود به همراه آورده‌اند. از اشکال متعدد این نوآوری می‌توان به اینترنت اشیا (IOT)، هوش مصنوعی (AI)، ربات‌ها و داده‌های بزرگ اشاره کرد. استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری […]

صنایع خلاق و تغییرات اقلیمی

تغییرات اقلیمی در حال رخ دادن است و این پدیده باعث تغییر و تحول جوامع می‌شود. امروزه جهان تنوع زیستی که قبلا داشته را ندارد. دیگر نمی‌توان به فصل‌ها، دریاها و یا رودخانه‌ها مطمئن باشیم و این امر واضح است که باید تغییر کنیم. توسعه‌دهندگان صنایع خلاق، ارتباط برقرار کردن با تغییرات جهان و ضرورت […]

تأثیرات هوش مصنوعی بر صنایع خلاق

این گزارش به بررسی و ارزیابی سطح فعالیت‌هایی می‌پردازد که درباره استفاده از هوش مصنوعی (AI) در صنایع خلاق و تلفیق این دو هستند. سازمان بریتانیایی Nesta این گزارش را تهیه کرده است. پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر صنایع خلاق گذاشته است. محتوای خلاق زیادی مانند تصاویر، صدا و متن اکنون به صورت […]

بررسی کسب‌وکارهای فناورانه خلاقیت محور در بریتانیا

گزارش حاضر به بررسی بخش Createch در بریتانیا می‌پردازد. Createch متشکل از دو کلمه Creation به معنای خلاقیت و Technology به معنای فناوری است. Createch به شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی اشاره دارد که خلاقیت و فناوری را با هم پیوند داده‌اند و محور اصلی فعالیت آن‌ها کسب‌وکارهای فناورانه خلاقیت‌محور است. با اینکه تعداد نوآوران و کارآفرینانی […]