از چرنوبیل تا اوپنهایمر / روایتی از استانداردهای دوگانه سینمای آمریکا

در سال ۲۰۱۹ صنعت سریال با یک پدیده مواجه بود. سریالی پنج قسمتی که به سرعت تبدیل به یکی از پرسر و صداترین سریالهای روز شد. یکی از مسائلی که این سریال را مطرح میکرد رتبهاش در فهرست سریالهای برتر imdb بود. «چرنوبیل» خیلی زود تبدیل به برترین سریال این سایت شد. برای بسیاری از […]
فناوری بازی ابری به کدام سو میرود؟

بازیهای ویدئویی هرساله از لحاظ بصری و گرافیکی پیشرفت و رشد قابل توجهی میکنند. این موضوع در عین حال که میتواند بسیار جذاب باشد و گیمرها را بیش از پیش مجذوب خود کند، میتواند باعث نگرانی جامعه گیمر نیز بشود. چرا که آنها برای اجرا و پردازش مناسب بازی و تجربه لذتبخش آن نیاز به […]
بی ثباتی نرخ ارز صنعت نشر را با چه چالشهایی مواجه میسازد؟

کتاب حرکت در مه؛ آموزش نویسندگی محمدحسن شهسواری یکی از نویسندگان چیرهدست معاصر است. او کتابی دارد درباره آموزش نویسندگی و آنچه نویسندههای جوان، خوب است بدانند. شهسواری نام کتابش را گذاشته «حرکت در مه». منظور از این عنوان این است نویسندگی نه یک فرایند کاملا روشن، مبتنی بر برنامه، منظم و معین است و […]
پرطرفدارترین ژانر بازی های ویدئویی

ویدیو گیم امروز یک جهان هنری و رسانهای است که طیف مخاطبان آن بهراستی وسیع شده است. از پسران و دختران نوجوان گرفته تا مردان جوان و حتی میانسالان درگیر بازیهای ویدئویی هستند. آنچه باعث این گستره مخاطبان شده تنوع ژانر بازیهای کامپیوتری است. با احتساب زیرشاخهها، در بیش از ۲۰ سبک مختلف میتوان بازی […]
آمارهای خیرهکننده از گیمرهای موبایل | نبض سرگرمی دیجیتال در دستان بازیهای موبایلی

این روزها بیش از ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان در حال بازی با گوشی موبایل خود هستند. اما سود سرسامآور بازیهای موبایل نصیب چه کسانی میشود؟ روزهایی که با گوشیهای قدیمی نوکیا مشغول بازی کردن Snake بازی اسنیک نوکیا بودید را به خاطر بیاورید. موفقیت این اثر ساده معروف به بازی مار نوکیا در […]
نقش فستیوالها در کمک به صنعت موسیقی

فستیوالهای موسیقی به یک پدیده جهانی تبدیل شدهاند و هر ساله میلیونها طرفدار موسیقی پرشور را به خود جذب میکنند. مثل گردهمایی های عظیم کواچلا Coachella در ایالات متحده آمریکا و فستیوال Glastonbury گلستونبری بریتانیا یا رویدادهای خاصی که از مخاطبان خاص پذیرایی میکنند. بهترین فستیوال های معروف جهان تجربیات فراموشنشدنیای ارائه میدهند که باعث […]
روایت دادهها از سینمای ایران در سال 1401

سینما بهعنوان یکی از صنایع فرهنگی و خلاق، در تلاقی هنر، فناوری و اقتصاد نشسته است. به همین خاطر برای موفقیت در آن باید نگاهی جامع و چندجانبه داشت. برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و هنری کشور باید این سه ضلع را تؤامان و بهدرستی نظاره کرده و با توجه به شرایط و اقتضائات موجود […]
نگاهی به اکران بینالمللی انیمیشنهای ایرانی

سالهاست تا حرف از پرفروشترین انیمیشنهای دنیا به میان میآید، فوراً اسم بهترین کمپانیهای معروف انیمیشن سازی نیز به گوش میرسد. استودیو پیکسار، کمپانی دیزنی، سونی پیکچرز و دهها شرکت معتبر جهانی دیگر که سایه بلندشان اعتماد به نفس بسیاری از سازندگان انیمیشن در سراسر جهان را دچار ضعف میکند. این یعنی تا زمانی که […]
جای خالی گردشگری موسیقی در ایران

گردشگری موسیقی سفری برای شرکت در یک رویداد موسیقی در کشور مقصد است. هرازگاهی خبر برگزاری کنسرت یک خواننده ایرانی در اطراف کشور به گوش میرسد. کنسرتهایی که بخشی از مخاطبانشان ایرانیهای مقیم آن کشور بوده و بسیاری از مخاطبانشان هم ایرانیهایی هستند که به قصد شرکت در آن کنسرت عزم سفر خارجی میکنند. این […]
مقایسه تبلیغات سنتی و دیجیتال

در حالی که با نود کیلومتر سرعت در اتوبان میتازید، بیلبورد تبلیغ یک فروشگاه، یک سکوی اینترنتی، یک برند یا هر چیز دیگر آنقدر بزرگ است که فرصت میکنید نوشتههایش را بخوانید و عکسش را ببینید. یا شاید مدتی است هر سایتی را که باز میکنید، یک تبلیغ یکسان در گوشه آن میبینید. شما ثانیهای […]