پراستفاده ترین پلتفرم های بازی ویدیویی

پراستفاده ترین پلتفرم های بازی ویدیویی

تاریخ انتشار :

توضیح اطلاع‌نگاشت

غالب مردم جهان از گوشی هوشمند به طور منظم برای انجام بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند. بعد از گوشی هوشمند،  کنسول و کامپیوتر شخصی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوشی‌‌گیمینگ‌ها کم‌استفاده‌ترین پلتفرم در میان گیمرها هستند. از هر 100 زن ایرانی 35 نفر و از هر 100 مرد ایرانی 46 نفر بازیکن بازی‌های دیجیتال هستند. گیمرهای ایرانی به طور متوسط 95 دقیقه در روز باز می‌کنند.  بر اساس نتایج پژوهش نمای باز، در سال 1400 مجموع هزینه‌کرد بازکنان پلتفرم موبایل در ایران، مجموعا 512 میلیارد تومان بوده است. این هزینه‌ها می‌تواند مواردی از قبیل خرید بازی‌های پریمیوم، کارت هدیه فروشگاه‌های دیجیتال خارجی، اکانت‌های بازی و سخت‌افزار موبایل را شامل شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آمارهای مرتبط با این دسته بندی

بازی سازان برتر ایرانی

نگاهی به موفق ترین استودیوهای بازی سازی ایرانی زیر آفتاب داغ خردادماه از سر امتحان برسی خانه. بنشینی زیر باد یخ کولر. کامپیوتر را روشن کنی و با یک ...

کدام کشورها بیشتر از تمام جهان بازی می‌کنند؟

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در سال 2027 بریتانیا بیشترین گیمر را نسبت به دیگر کشورهای جهان داشته باشد. احتمالا در سال 2027، کشور نیجریه به بازار جدی...

بهترین دوره های بازی سازی فرادرس

برای بازی‌ساز شدن چه چیزی یاد بگیریم؟ اهمیت فراگیری مهارت‌های رایانه‌ای در صنعت بازی‌سازی مثل اهمیت یادگیری پرواز است برای عقاب! اگر سردرگمید که کد...

موتور بازی سازی محبوب در ایران

موتور بازی‌سازی موتور بازی‌سازی یا “چهارچوب بازی‌سازی” محیط توسعه نرم‌افزاری است که برای ساخت بازی‌های ویدئویی استفاده می‌شود. وظیفه رن...