هنوز چند ماهی از ورود کرونا و دستور قرنطینه خانگی نگذشته بود که اثرات آن و تغییری که در سبک زندگی مردم ایجاد کرد نمودار شد.
مردم دنیا، بسیاری از تفریحات عادی و روزانهٔ خود را از دست دادند و برای زنده ماندن، خانهنشین شدند. صنعت سرگرمی و سینما نیز خودش را با این شرایط وفق داد. مثلاً شمایل اکران فیلمهای سینمایی در سرویسهای پخش آنلاین صورت گرفت. سینمای ایران و اکران فیلمها در ایران نیز از این همهگیری مصون نماند. نخستین فیلمی که در سینمای ایران آنلاین اکران شد، خروج ابراهیم حاتمیکیا بود.
تفریح اصلی مردم در زمان قرنطینه تماشای فیلمهای سینمایی و سریال بود. به همین علت بازار نمایشهای خانگی، VODها و استریم در دنیا و ایران پررونق شد. در آذر ۱۳۹۸ حجم اینترنت مصرفی برای تماشای فیلمهای سینمایی در سرویس فیلمو بیش از ۱/۸میلیون گیگابایت در ماه بود. این آمار در اسفند همان سال، یعنی ماههای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، به بیش از ۴۸میلیون گیگابایت در ماه رسید.
وجود شبکههای خانگی، VODها و استریم، تا حدودی توانستند روند نزولی فروش گیشه را در ایام کرونا جبران کند و التیام بخشد.