ثروت در انیمیشن
پویانمایی را بهتر است ترکیب ثروت سینما با ذوق، هنر و خلاقیت بدانیم. شاید همین ویژگیها باشد که باعث هرچه بیشتر به چشم آمدن پویانماییها در جهان شده است؛ مثلاً تأثیر یخزده(انیمیشن frozen) را در ایران ببینید. دختربچهها که هیچ، پسربچهها هم به شخصیتهای فیلم علاقه دارند. علاوه بر فروش گیشه، DVD یا فروش آنلاین، فروش محصولات مرتبط نیز در شکلدهی به این بازار سهیم هستند؛ انواع اسباببازیها، پارکهای موضوعی و … نیز به این فیلمها وابستهاند. انیمیشنهای ساخت ۲۰۱۹ را به یاد دارید؟ شیرشاه، یخزده ۲ و داستان اسباب بازی ۴. همین نیمخط ۴ میلیارد دلار ارزش داشتند؛ البته، بدون در نظر گرفتن درآمدهای جانبی.
به پویانماییهای آمریکایی، پویانماییهای چینی را نیز اضافه کنید که در حال پیداکردن جای خود در بازار هستند. مثلاً نیژا (Nezha) در سال ۲۰۱۹ توانست به فروش ۷۵۰ میلیون دلاری برسد. انیمیشنهای ژاپنی هم که از ابتدا جایشان باز بود!
بازار انیمیشن در این ۵ سال نزدیک به ۱ تریلیون و ۳۰۰ میلیون دلار ارزش داشته است؛ ضرب و تقسیم صفرهای تومان و ریالش با خودتان…
همچنین برای دسترسی به اطلاعات جامع در حوزه پویانمایی میتوانید به بخش پویانمایی نمافر مراجعه کنید.
منبع: researchandmarkets.com