ویروس کرونا با ورود خود همهچیز را دچار تغییر کرده است. بیست و پنج برند برتر با ارزشترین برندهای اسباب بازیها ممکن است تا ۳ میلیارد دلار از ارزش برند خود را به خاطر همهگیری کرونا از دست بدهند. تحلیلهای Brand Finance (تهیهکننده گزارش) نشان میدهد که صنعت اسباب بازی در سطح جهانی بسیار تحت تأثیر این بحران قرار گرفته است و ممکن است با یک ضرر ۲۰ درصدی در ارزش برند رو به رو بشود. این اثرگذاری ویروس کرونا در ۵۰۰ برند برتر جهان، اثری بسیار عظیمتری دارد و ممکن باعث افت ۱ تریلیون دلاری ارزش این برندها بشود.
لگو (LEGO) همچنان با اختلافی بسیار زیاد با ارزشترین برند اسباب بازی باقی مانده است. هرچند پیشبینیها نشان میدادند که برندهای اسباب بازی، ضرر بسیار زیادی میکنند، اما بازاریابی قوی و وفاداری مشتریها، به لگو این فرصت را داد تا نه تنها ضرر کمی بکند، بلکه به مخاطبان کاملاً جدیدی که دنبال سرگرم کردن خود در خانه هستند، دسترسی پیدا کند.
برند NERF سریعترین رشد در ارزش را داشته است و My Little Pony قدرتمندترین برند اسباب بازی سال بوده است. قدرتمند بودن برندها با توجه به معیارهایی مانند بازاریابی، سرمایهگذاری، آشنایی مشتریان، رضایتمندی کارکنان و شهرت شرکت تعیین میشود. در کنار میزان درآمد، قدرتمندی برند از مهمترین محرکههای ارزش برند است.
موضوعاتی که در این گزارش به آن دقیقتر پرداخته میشود شامل: