هر کودک در بدو تولد، بدون یک تصور قالبی (Stereotype) و نقش جنسیتی از پیش تعریف شده به دنیا میآید. اما در مراحل اولیه زندگی، هنجارهای فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار مهمی در واگذاری این تصور قالبی بازی میکنند.
از سال ۲۰۱۶، وقتی COFACE Families Europe اولین مطالعه خود را دربارهی کاتالوگ اسباب بازیها با عنوان “ساختن یا از بین بردن تفکر قالبی” منتشر کرد، COFACE هر ساله یک کمپین اجتماعی رسانهای با موضوع اسباب بازیها و تنوع آن برگزار میکند تا به ترویج فرصتهای برابر کمک بکند و مواردی مانند جنسیت، معلولیت و تفکر قالبی نژادی در تولید، بازاریابی و فروش اسباب بازیها را مورد توجه قرار بدهد.
این کمپین موفقیت آمیز، آگاهی را در میان تولیدکنندگان، تبلیغکنندگان، فروشندگان و مصرفکنندگان اسباب بازی افزایش داده است. این آگاهی بیشتر متمرکز بر نیاز به تنوع بیشتر اسباب بازیها در جواب به کثرتگرا بودن جوامع است. بر اساس یافتههای مطالعه انجام شده بر کاتالوگهای اسباب بازی در سال ۲۰۱۶ ، COFACE شش اصل کلیدی برای افزایش آگاهی در زمینه نگرانیهای اصلی سازمان که تنوع اسباب بازیها باشد، به دست آورده است. عناوین این شش اصل به شرح زیر است:
بسیاری از مطالب گزارش با توجه به اصول فوق بررسی شدهاند.
مطالبی که در این گزارش دقیقتر به آنها پرداخته میشود: