هوش مصنوعی همیشه جذبهای خارقالعاده داشته است. با خود چنین چیزی را تصور کنید؛ تکنولوژیی که برای داستانگویی، منابع بینهایت تولید میکند و انسانها را الهام میبخشد تا دنیایی را خلق کنند که در آن ناممکنها بهسادگی انجام بشود.
این فکرها، ممکن است در جایگاه فعلیمان، تخیلاتی دور از دسترس به نظر برسند، اما به لطف ریشه پیدا کردن هوش مصنوعی در تجارتهای رایج، در حال تبدیلشدن از رویا به واقعیت هستند. هر چند شور و شوقهای پیشرفت هوش مصنوعی بیشتر محدود به زمینه تکنولوژی است، اما رواج استفاده از اصطلاحاتی که مخصوص حوزه هوش مصنوعی است، مانند بیگ دیتا، تحلیل قدرت پیشبینی و پردازش زبان طبیعی، توجه افراد بسیاری در صنایع خلاق را به خود جلب کرده است.
با توجه به متغییر بودن مراحل توسعه هوشهای مصنوعی متفاوت، برای اظهار نظر کردن درباره اینکه هوش مصنوعی چگونه صنعت نشر را تغییر میدهد، بسیار زود است؛ اما بدون شک اثر آن بسیار عظیم خواهد بود. این گزارش چالشهایی را بررسی میکند که شرکتها در حال حاضر با آن رو به رو هستند و چگونه این شرکتها هوش مصنوعی را پیادهسازی میکنند. همچنین در آخر پیشنهاداتی داده میشود که تلاشهای متمرکز در زمینه استفاده هوش مصنوعی برای این صنعت، بهتر است در کدام بخش انجام بشود.
گزارش به طور دقیقتر و مفصلتر مطالب زیر را بررسی میکند:
- توضیحی در باب هوش مصنوعی
- تطبیق انتظارات از هوش مصنوعی با واقعیت
- هوش مصنوعی به عنوان یک زیر جریان در تغییر اقتصاد
- چه کسانی و چگونه از هوش مصنوعی در زمینه نشر استفاده میکنند
- بررسی چالشهای پیادهسازی هوش مصنوعی در شرکتها