بحران جهانی کرونا باعث اخلال جدی در صنعت رسانه جهانی شده است. بسیاری از تبلیغ کنندگان مخارج خود را قطع یا بسیار کم کردهاند، زیرا فروش آنان در میان زمین و هوا قرار دارد. بسیاری از دفاتر رسانهای و تبلیغاتی کارمندان خود را به تعداد زیاد اخراج کردهاند.
بعد انجام شدن واکسیناسیون در سطح جهانی، برخی از بخشهای دورنمای رسانهی بین المللی، به وضعیت قبل از کرونا برگشت ولی وضعیت بخشهای دیگر همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد و برخی دیگر ممکن است از تغییرات اتفاق افتاده برنگردند و هیچگاه روی حالت قبلی خود را نبینند.
این گزارش رسانه بینالملل را از هنگام ورود به این نقطه محوری بررسی میکند. نقطهای که معیاری برای مقایسه گزارشهای بعد از خود میباشد. در بین چیزهایی که به آن اشاره میشوند، رسانههای سنتی، رسانههای دیجیتال، تبلیغات، تاثیر ویروس کرونا قرار دارند. در گزارش تلاش شده تا ابزاری فراهم بشود که برنامهریزان رسانهای بتوانند در زمانهای غیر قطعی از آن استفاده بکنند.
مطالب و آمارهایی که به طور مفصلتر در گزارش بررسی شدهاند: