گزارش اخبار دیجیتال در سال 2020

گزارش اخبار دیجیتال در سال 2020

گزارش اخبار دیجیتال 2020

گزارش اخبار دیجیتال در سال 2020

این گزارش توسط موسسه Reuters برای مطالعه روزنامه‌نگاری انجام شده است تا به درک بهتر چگونگی مصرف اخبار در کشورهای مختلف کمک کند. بحران همه‌گیری ویروس کرونا، نه تنها تأثیر بسیار عمیقی بر سلامت ما و جوامع گذاشته، بلکه تأثیر زیادی بر رسانه‌های خبری نیز گذاشته است. بسیاری از تحقیقات ارائه‌شده در این گ...

گزارش اخبار دیجیتال در سال 2020

این گزارش توسط موسسه Reuters برای مطالعه روزنامه‌نگاری انجام شده است تا به درک بهتر چگونگی مصرف اخبار در کشورهای مختلف کمک کند.

بحران همه‌گیری ویروس کرونا، نه تنها تأثیر بسیار عمیقی بر سلامت ما و جوامع گذاشته، بلکه تأثیر زیادی بر رسانه‌های خبری نیز گذاشته است. بسیاری از تحقیقات ارائه‌شده در این گزارش، قبل شیوع ویروس کرونا انجام شده بوده است، اما یافته‌ها تیم تحقیقاتی در ماه‌های گذشته، نشان می‌دهد احتمال زیادی وجود دارد که این بحران، به تغییرات ساختاری فضای رسانه‌ای، که به سمت فضایی دیجیتالی‌تر، قابل حمل‌تر و پلتفرم محورتر می‌رود، سرعت بیشتری ببخشد.

اکثر این گزارش بر اساس داده‌هایی است که از طریق نظرسنجی از بیش از هشتاد هزار نفر در چهل بازار مصرف خبری متفاوت جمع آوری شده است و استفاده‌ی رسانه‌ها را در ماه‌های ژانویه و فوریه، درست قبل از شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد. موارد مهمی‌ که از داده‌های به دست آمده، مستند شده‌اند شامل تغییر در شیوه‌ی مشاهده‌ی اخبار و اعتماد کم افراد به اخبار و نگرانی رو به افزایش درباره اطلاعات غلط است که پشت پرده‌ای است که روزنامه‌نگاران، ویراستاران، سیاستمداران و سازمان‌های رسمی‌ سلامت در حال مبارزه با آن هستند تا بتوانند پیام‌های مهم و درست را به دست مردم عادی برسانند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این بحران به‌طور قابل ملاحظه‌ای تعداد و فراوانی مصرف اخبار را افزایش داده است و برخی از نگرش‌ها به رسانه‌های خبری را، حداقل برای زمان حال، تحت تأثیر قرار داده است.

در زمانی که بسیاری از شرکت‌ها، در حال لذت بردن از ثبت و ضبط آمار و ارقام مخاطبان هستند، ستوه خبری در حال جا خوش کردن است و تأثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت اقتصادی بحران کرونا، این است که بودجه‌های تبلیغاتی عظیم، تکه‌تکه می‌شوند و یک رکود اقتصادی پدیدار می‌شود. این رکود رسانه‌های خبری را، که برخی از آنان در حال تقلا برای سازگاری با دنیای جدید بودند، تهدید می‌کند. بر اساس این پیش‌زمینه گزارش بر تغییر به سمت پرداخت آنلاین برای اخبار نیز تمرکز می‌کند.

مواردی که در گزارش به‌طور مفصل‌تر بررسی شده‌اند:

  • روش‌شناسی شیوه تحقیق
  • رسانه‌های اجتماعی و بحران
  • بررسی روند نزولی اعتماد به رسانه‌های خبری
  • اطلاعات نادرست و اطلاع‌رسانی نادرست
  • تغییرات مدل کسب و کار و رشد محتواهای پولی
  • رشد پادکست‌ها و محتواهای صوتی
  • میزان مصرف ویدیو‌ها در دنیا
  • بررسی وابستگی به تلفن‌های هوشمند
  • چرایی و چگونگی پرداخت افراد برای اخبار آنلاین
  • تجدید حیات و اهمیت خبرنامه‌های ایمیلی
  • چگونگی خواستار مردم برای به تصویر درآمدن سیاست در رسانه‌ها
  • مشکلات رسانه‌های منطقه‌ای و محلی
  • چگونگی دسترسی افراد به اخبار تغییرات اقلیمی
  • بررسی داده‌های بازار رسانه‌های خبری بیش از 40 کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

گزارش ملی رسانه‌های انگلستان در سال 2023

نگاهی به ساختار صنعت ارتباطات و رسانه در انگلستان نشان می‌دهد که دفتر ارتباطات انگستان که با نام آفکام شناخته می‌شود مرجع اصلی و معتبر هر روایت و آ...

شبکه های اجتماعی در سازمان ها

این محتوا به مشترکان محدود شده است

گزارش مرور جهانی حوزه‌های دیجیتال در سال 2021

بسیار بعید است که از سال 2020 در کتاب‌های تاریخ به عنوان سالی خوب یاد شود؛ اما در حوزه‌های دیجیتال، سال 2020 سال بسیار جالبی بوده است. افراد بسیاری...

برترین برندهای جهان

شرکت مشاوره آمریکایی Interbrand  در زمینه‌ی ارزش‌گذاری برندها و رتبه‌بندی آن‌ها فعالیت می‌‌کند. این شرکت از سال 1988 کار ارزش‌گذاری برندهای دنیا را...