وضعیت صنعت بازی در استرالیا

وضعیت صنعت بازی در استرالیا

وضعیت صنعت بازی در استرالیا

وضعیت صنعت بازی در استرالیا

  بعد از شروع همه‌گیری کرونا دیگر هیچ چیز مثل سابق نبود. گزارش‌هایی از این دست هم از اثرات ویروس در امان نبودند. تمامی اعداد و ارقا‌می‌که در گزارش‌های قبلی وجود داشتند، حتی در صورت نزدیکی به ارقام گزارش فعلی، تفاسیر متفاوتی به ما ارائه می‌دهند. بازی‌های ویدیویی در این دورانِ منحوس جزو مهم‌تر...

وضعیت صنعت بازی در استرالیا

 

بعد از شروع همه‌گیری کرونا دیگر هیچ چیز مثل سابق نبود. گزارش‌هایی از این دست هم از اثرات ویروس در امان نبودند. تمامی اعداد و ارقا‌می‌که در گزارش‌های قبلی وجود داشتند، حتی در صورت نزدیکی به ارقام گزارش فعلی، تفاسیر متفاوتی به ما ارائه می‌دهند. بازی‌های ویدیویی در این دورانِ منحوس جزو مهم‌ترین متصل‌کننده‌های اجتماعی و روش‌های وقت‌گذرانی بودند.

منتقدان اولیه بازی‌های ویدیویی، این بازی‌ها را فعالیت‌هایی انفرادی خطاب می‌کردند و آن‌ها را نادیده می‌گرفتند. اما نگاه تک بعدی آنان، نتوانسته بود ابتدایی‌ترین مشخصه هر رسانه‌ی محبوبی را ببیند؛ قابلیت به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و داستان‌هایی که واقعی نیستند و در دنیای واقعی وجود ندارند. تصور کنید اگر همه‌گیری در آن دوران اتفاق می‌افتاد، کسانی که بازی می‌کردند برای برقراری ارتباط با هم از طریق تلفن تماس می‌گرفتند و یادداشت‌ها و تجربه‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتند.

اما از آن روزهای اولیه سال‌ها می‌گذرد و بازی‌ها دیگر نیازی به یک تلویزیون و کنسول و دم و دستگاه‌های عظیم و گران برای اجرا شدن ندارند. بازی‌های ویدیویی به در دسترس‌ترین ابزار ما ، یعنی موبایل‌ها ، راه پیدا کرده‌اند. همین امر باعث شده است که در این همه‌گیری جهانی، بتوان به سادگی با دوستان و افراد مختلف بازی کرد و با آن‌ها از طریق بازی ارتباط برقرار کرد. در این گزارش اندکی از بخش آمار و ارقام کم شده است و مقدار به داستان‌های افراد که از تعامل خود با بازی‌ها در دوران همه‌گیری می‌گویند، اضافه شده است. این داستان‌ها از همین ارتباطاتی که در بازی شکل گرفته است، نشات گرفته شده‌اند.

این گزارش اعداد و ارقام مربوط به بازی‌های ویدیویی را در کشور استرالیا در سال 2022 بررسی ‌می‌کند. جنبه‌ی دیگری که گزارش بررسی ‌می‌کند این است که بازی‌های ویدیویی چگونه افراد را به هم متصل کرده‌اند و چگونه خود افراد با بازی پیوند برقرار کرده‌اند.

مطالب و آمار‌هایی که مفصلاً در گزارش ‌می‌خوانیم:

  • آمار و ارقام بازی‌های ویدیویی در خانواده‌ها
  • تعداد و نوع دستگاه‌هایی که با آن‌ها بازی ‌می‌شود
  • اهمیت پهنای باند اینترنت در میزان بازی کردن
  • آمار مشخصات بازیکنان (سن،جنسیت)
  • زمان بازی کردن بازیکنان
  • تأثیر همه‌گیری بر بازی‌های ویدیویی
  • بررسی دلایل بازی کردن بازیکنان
  • محبوبیت سبک‌های بازی‌های مختلف
  • تأثیر بازی‌ها بر سلامتی
  • آمار مکان و زمان بازی کردن بازیکنان
  • بررسی بازی‌های ویدیویی در خانواده‌ها
  • بررسی رابطه بازی‌ها و رشد شخصی
  • بررسی بازی‌ها از دیدگاه مسائل فرهنگی
  • بررسی بازی‌های ویدیویی از دیدگاه اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت بازی‌ ویدئویی در آیینه آمار

گزارش استاتیستا[1] از صنعت بازی ویدئویی نگاهی جامع و همه‌جانبه به این صنعت در سال 2023 انداخته است و داده‌های ارزشمندی همچون درآمد بازار بازی‌های و...

گزارش جهانی بازی ابری در سال 2022

شرکت‌های بازی‌سازی از نوآوری‌های مختلف برای درآمدزایی بیشتر استقبال می‌کنند. یکی از این نوآوری‌ها گیمینگ ابری[1] است که به مرور زمان در حال بالغ شد...

بازار بازی های ویدیویی در آلمان (بررسی گیمرهای آلمانی)

آلمان پنجمین بازار بزرگ جهان از نظر درآمد بازی در سال 2022  و دومین بازار بزرگ بازی در اروپا است. این کشور 44.3 میلیون گیمر دارد. می‌توان گفت که از...

بررسی روند بازی واقعیت مجازی

شرکت تحقیقاتی Newzoo که در تحلیل و ارائه‌ی آمار صنعت بازی تخصص دارد، به تازگی گزارشی را از وضعیت بازی واقعیت مجازی منتشر کرده است. در مقدمه‌ی این گ...