ساختار نهادی صنعت پویانمایی ایران

ساختار نهادی صنعت پویانمایی ایران

ساختار نهادی صنعت پویانمایی ایران

ساختار نهادی صنعت پویانمایی ایران

صنعت پویانمایی کشور با وجود قدمت قابل توجه آن با مشکلات ساختاری و نهادی روبه‌رو است. از مهم‌ترین مشکلات نهادی صنعت پویانمایی، نبود متولی مشخص و در نتیجه تعدد نهادها و سازمان‌های قانونگذار در این حوزه است که سبب از بین رفتن هماهنگی و همافزایی بین ذی‌نفعان در صنعت شده به‌طوریکه اثربخشی تصمیمات و فع...

ساختار نهادی صنعت پویانمایی ایران

صنعت پویانمایی کشور با وجود قدمت قابل توجه آن با مشکلات ساختاری و نهادی روبه‌رو است. از مهم‌ترین مشکلات نهادی صنعت پویانمایی، نبود متولی مشخص و در نتیجه تعدد نهادها و سازمان‌های قانونگذار در این حوزه است که سبب از بین رفتن هماهنگی و همافزایی بین ذی‌نفعان در صنعت شده به‌طوریکه اثربخشی تصمیمات و فعالیت‌های توسعه‌ای در صنعت در اثر ناهماهنگی بین ذی‌نفعان کاهش یافته است.
همچنین کمبود و یا نبود نهادها در حوزه‌های فعالیتی صنعت پویانمایی، باعث شده تا محصولات پویانمایی بومی، از نظر کمی و کیفی توان تراز بین‌المللی نداشته و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی نباشد.
بر این اساس در این کتاب، نگاشت نهادها و ذی‌نفعان فعال در صنعت پویانمایی کشور ترسیم و تحلیل شده است. این نگاشت در حقیقت نمایش‌دهنده‌ی شیوه‌ی جانمایی سازمان‌ها و نهادها و شیوه‌ی ارتباطات و تعاملات آنها با یکدیگر است. ترسیم و تحلیل این نگاشت این امکان را فراهم نموده تا ضمن بررسی خلأها و مشکلات نهادی در حوزه‌های مختلف صنعت، ضعف‌های ارتباطی بین نهادها نیز مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
در فصل اول ابتدا مختصری از مبانی ترسیم و انواع آن و به‌ویژه شیوه‌ی ترسیم نگاشت نهادی تبیین شده است. در فصل دوم، نگاشت نهادی ذی‌نفعان، نهادها و سازمان‌های فعال در صنعت پویانمایی مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم با جمع‌بندی نتایج حاصل از تحلیل نگاشت نهادی ترسیم شده، خلأها و چالش‌ها و معضلات نهادی مورد بررسی قرار گرفته است.
امید است این کتاب به‌عنوان منبعی جهت تبیین وضع فعلی ساختار نهادی صنعت پویانمایی بتواند به‌عنوان راهنمایی جهت رفع نواقص مورد استفاده قرار گیرد.
کتاب حاضر جلد پنجم از سلسله کتاب‌های صنعت پویانمایی ایران است که با هدف تبیین ساختار نهادی صنعت پویانمایی به نگارش درآمده است.

 

فهرست

 

پیشگفتار 
فصل اول: مفاهیم و کلیات 
نگاشت چیست؟
فصل دوم: بررسی نگاشت نهادی نهادها و سازمانهای فعال صنعت پویانمایی
مقدمه
تولیدکنندگان پویانمایی
نهادهای تحقیق و توسعه در صنعت پویانمایی
نهادهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری ساخت پویانمایی
نهادهای تبلیغات، بازاریابی، توزیع و فروش
نهاهای سیاست‌گذار و قانون‌گذار
نهادهای ممیزی محتوا
نهادهای فرهنگسازی و ترویج
زیرساخت‌های سخت‌افزاری و تجهیزاتی تولید پویانمایی
حامیان و سفارش‌دهندگان
سفارش‌دهندگان خاص
نمایش دهندگان
فصل سوم: تحلیل و جمع‌بندی 
فصل چهارم: منابع و مآخذ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

وضع موجود صنعت پویانمایی ایران

وضع موجود صنعت پویانمایی ایران

از مهم‌ترین ملزومات تدوین راهبردهای توسعه‌ی صنعت، شناخت ساختار زنجیره ارزش صنعت است. زنجیره ارزش صنعت پویانمایی شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که مواد...
وضعیت انیمیشن و پویانمایی در اروپا

وضعیت پویانمایی در اروپا

این گزارش بر اساس داده‌‌ها‌ی موجود در رصدخانه سمعی و بصری اروپا در حوزه تولید و بهره‌برداری از انیمیشن‌ها‌ در سینما و وی او‌ دی‌‌ها‌ آماده‌شده است....
صنعت پویانمایی

آمارنامه صنعت پویانمایی ایران سال 1395

صنعت پویانمایی به دو دلیل اهمیت فراوان و جایگاه اساسی دارد: سودآوری مالی و اثرگذاری فرهنگی. این صنعت برای برخی کشورها مانند ژاپن، بیشتر از صنایع فر...