تحلیل وضعیت صنعت بازی‌های ایرانی تلفن همراه برای رقابت در بازارهای جهانی

تحلیل وضعیت صنعت بازی‌های ایرانی تلفن همراه برای رقابت در بازارهای جهانی

تحلیل وضعیت صنعت بازی‌های ایرانی تلفن همراه برای رقابت در بازارهای جهانی

تا به امروز، بازی‌های موبایلی در زمینهٔ اقتصادی و محبوبیت میان مردم، رشد چشم‌گیری داشته‌اند. در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۵۰ میلیون امریکایی مصرف‌کنندهٔ بازی‌های ویدئویی بودند و حداقل یکی از اعضای ۶۵٪ خانواده‌های امریکایی دست‌کم هفته‌ای بیش از ۳ ساعت درگیر بازی‌های ویدئویی است. از آن‌جا که تولید صنایع فر...

تحلیل وضعیت صنعت بازی‌های ایرانی تلفن همراه برای رقابت در بازارهای جهانی

تا به امروز، بازی‌های موبایلی در زمینهٔ اقتصادی و محبوبیت میان مردم، رشد چشم‌گیری داشته‌اند. در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۵۰ میلیون امریکایی مصرف‌کنندهٔ بازی‌های ویدئویی بودند و حداقل یکی از اعضای ۶۵٪ خانواده‌های امریکایی دست‌کم هفته‌ای بیش از ۳ ساعت درگیر بازی‌های ویدئویی است. از آن‌جا که تولید صنایع فرهنگی در تمام کشور‌ها تنها جنبهٔ اقتصادی ندارد، این گزارش تلاش می‌کند تا چشم‌اندازی از وضعیت بازی‌سازی را در ایران نشان دهد و این شرایط را برای حضور در بازارهای جهانی تحلیل کند.

بر اساس یافته‌ها نقاط قوت این صنعت مانند ظرفیت گستردهٔ بازار داخلی و هزینهٔ کم تولید و آموزش و نقاط ضعف آن مانند ضعف مدیریت منابع انسانی، مدیریت دانش و مشکلات سرمایه‌گذاری شناسایی شدند. با توجه به شرایط سیاسی ایران، تحریم اقتصادی، رقابت گسترده در بازارهای بین‌المللی و ضعف در ارتباط با ناشران بین‌المللی بازی، این صنعت را در ایران تهدید می‌کند. البته این باور نادرست وجود دارد که صنعت بازی‌سازی جهان در دست سه کشور امریکا، چین و ژاپن است. با وجود چنین شرایطی در سال ۲۰۱۰ شرکت سوپرسل فنلاند توانست در کنار این غول‌ها به شهرت برسد و گام بزرگی در چرخهٔ اقتصاد فنلاند بردارد. حل مشکلات با ورود دولت به عرصهٔ سیاست‌گذاری در این زمینه، آسان‌تر شده و با همکاری بخش خصوصی از اقتصاد تک محصولی جلوگیری خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت بازی‌ ویدئویی در آیینه آمار

گزارش استاتیستا[1] از صنعت بازی ویدئویی نگاهی جامع و همه‌جانبه به این صنعت در سال 2023 انداخته است و داده‌های ارزشمندی همچون درآمد بازار بازی‌های و...

گزارش جهانی بازی ابری در سال 2022

شرکت‌های بازی‌سازی از نوآوری‌های مختلف برای درآمدزایی بیشتر استقبال می‌کنند. یکی از این نوآوری‌ها گیمینگ ابری[1] است که به مرور زمان در حال بالغ شد...

بازار بازی های ویدیویی در آلمان (بررسی گیمرهای آلمانی)

آلمان پنجمین بازار بزرگ جهان از نظر درآمد بازی در سال 2022  و دومین بازار بزرگ بازی در اروپا است. این کشور 44.3 میلیون گیمر دارد. می‌توان گفت که از...

بررسی روند بازی واقعیت مجازی

شرکت تحقیقاتی Newzoo که در تحلیل و ارائه‌ی آمار صنعت بازی تخصص دارد، به تازگی گزارشی را از وضعیت بازی واقعیت مجازی منتشر کرده است. در مقدمه‌ی این گ...