در دورهٔ کرونا برخلاف بسیاری از کسبوکارها، حوزهٔ رسانه و سرگرمی پیشرفت چشمگیری کرد؛ برای مثال میانگین بازدید از فیلیمو، ۶۵ درصد و آپارات، ۲۵ درصد افزایش یافت.
فیلیمو، نماوا و روبیکا مهمترین پلتفرمهای پخش فیلم در ایران هستند و اولین اکرانهای آنلاین در این پلتفرمها اتفاق افتاد. خروج و طلا اولین فیلمهایی بودند که در پلتفرم فیلیمو پخش شدند. اکران فیلمهای سینمایی در این پلتفرمها شکوشبهههایی برای مصرفکنندگان بهوجود آورد. اتهاماتی مانند انحصارطلبی این پلتفرمها، باعث شد تا برای دفاع از VODهای موجود، این گزارش تهیه شود و با استفاده از نظرسنجی ارقام درستی از میزان فروش، میزان کاربران و مصرف اینترنت به دست آید.
طبق این گزارش پردانلودترین اپلیکیشنها، فیلیمو، نماوا و گپفیلم هستند. هزینهٔ اشتراک این پلتفرمها معمولاً بر اساس تعداد روزها تعیین میشود؛ البته معیار روبیکا برای هزینهٔ اشتراک میزان دقایقی است که مصرفکننده در این پلتفرم مشغول تماشای فیلم و سریال باشد. اطلاعاتی مانند این در گزارش موجود است که میتواند کمککننده باشد.