سیاستگذاری در هر عرصهای باید بازتابی از الگوها و ارزشهای جامعه و در راستای تحقق اهداف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی همان جامعه باشد و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز از این اصل مستثنی نیست. موفقیت صداوسیما بهعنوان نهادی عمومی بستگی به نوع سیاستگذاریاش دارد و از این نظر دارای اهمیت فراوان است. فرایند سیاستگذاری صداوسیما ضعفهای زیادی دارد؛ ما در این پژوهش آسیبشناسانه به این موضوع پرداختیم و در پایان پیشنهادات خود را به آن افزودیم.
در این گزارش می خوانیم:
مقدمه
مبانی نظری تحقیق
مفهوم سیاستگذاری رسانهای
ضرورت سیاستگذاری در رسانه
مدلهای سیاستگذاری رسانهای
اصول سیاستگذاری رسانهای
چالشها و موانع پیش روی سیاستگذاری رسانهای
روش تحقیق
یافتههای تحقیق
آسیبهای فرایند سیاستگذاری در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
بحث و نتیجهگیری
آسیبهای محتوایی، ساختاری و زمینهای
محدودیتهای تحقیق و پیشنهادها
منابع