اقتصاد خلاق ۲۰۳۰

اقتصاد خلاق ۲۰۳۰

اقتصاد خلاق ۲۰۳۰

این سند را موسسهٔ بانک توسعهٔ آسیا در ۲۰۲۲ دربارهٔ موضوع اقتصاد خلاق ۲۰۳۰ منتشر کرده است. پیش از همه‌گیری کرونا به نظر می‌رسید که اقتصاد خلاق تا ۲۰۳۰ بیش از ۱۰درصد تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص می‌دهد. اما با شروع همه‌گیری، مؤسسات خرد، کوچک، متوسط و کارگران غیررسمی که اقتصاد خلاق را هد...

این سند را موسسهٔ بانک توسعهٔ آسیا در ۲۰۲۲ دربارهٔ موضوع اقتصاد خلاق ۲۰۳۰ منتشر کرده است. پیش از همه‌گیری کرونا به نظر می‌رسید که اقتصاد خلاق تا ۲۰۳۰ بیش از ۱۰درصد تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص می‌دهد. اما با شروع همه‌گیری، مؤسسات خرد، کوچک، متوسط و کارگران غیررسمی که اقتصاد خلاق را هدایت می‌کردند، به‌سختی ضربه خوردند. احیای اقتصاد خلاق مسئله‌ای‌ بسیار حیاتی برای این افراد و در نتیجه پیشبرد اهداف وابسته به این اقتصاد است. در این مطلب نقش احیای اقتصاد خلاق بر تحقق اهداف توسعهٔ پایدار ۲۰۳۰ سازمان ملل بررسی شده است. مطلب پیش رو منبع ارزشمندی برای سیاست‌گذاران، محققان و افرادی است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ نقش اقتصاد خلاق در بهبود شرایط پس از همه‌گیری کرونا در آسیا و اقیانوسیه‌اند.

مطالب این سند به سه بخش زیر تقسیم شده‌اند، هر بخش شامل عناوین دیگری است که به بعضی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  1. چشم‌انداز جهانی و منطقه‌ای به اقتصاد خلاق برای راهبردهای خروج از همه‌گیری کرونا
  • اقتصاد خلاق و آیندهٔ کار: یکی از موارد گروه ۲۰
  • سیاست خارجی اندونزی و اقتصاد خلاق: مسیر، سیاست و همه‌گیری
  1. تغییرات ژئواکونومیک اقتصاد خلاق
  • مسیر تحول‌آفرین پس از همه‌گیری: ترویج اقتصاد خلاق جامع‌تر و دورانی
  • اقتصاد خلاق و فناوری اطلاعات
  1. اثبات اقتصاد خلاق در سراسر آسیا
  • در راه احیای پایدار و رشد جامع اقتصاد خلاق در جهان پس از همه‌گیری
  • در راه به رسمیت شناختن اشکال جدید کار: حمایت از کارگران صنعت خلاق در حوزه‌ٔ فریلنسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...