ارائه چارچوب برای نظام نوآوری محصولات فرهنگی

ارائه چارچوب برای نظام نوآوری محصولات فرهنگی

ارایه چارچوبی برای نظام نوآوری محصولات فرهنگی

ارائه چارچوب برای نظام نوآوری محصولات فرهنگی

حوزهٔ محصولات فرهنگی، یکی عرصه‌های مهم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، در دهه‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته است. محصولات فرهنگی مانند فیلم، بازی‌های رایانه‌ای، کتاب، اسباب‌بازی و امثال آن به دلیل تاثیرگذاری فراوان بر سبک زندگی و فرهنگ جامعه، توجه بسیاری را می طلبند. فراگیری محصولات خارجی با مضامین و پی...

ارائه چارچوب برای نظام نوآوری محصولات فرهنگی

حوزهٔ محصولات فرهنگی، یکی عرصه‌های مهم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، در دهه‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته است. محصولات فرهنگی مانند فیلم، بازی‌های رایانه‌ای، کتاب، اسباب‌بازی و امثال آن به دلیل تاثیرگذاری فراوان بر سبک زندگی و فرهنگ جامعه، توجه بسیاری را می طلبند. فراگیری محصولات خارجی با مضامین و پیام‌های نامناسب برای جامعهٔ ایران، نشان‌دهندهٔ ضعف‌ها و کمبودهای جدی در این زمینه است.
پژوهش حاضر می‌کوشد ناکارآمدی و چالش‌های مختلف در مراحل ایده‌پردازی، تولید، فروش و مصرف محصولات فرهنگی را در چارچوبی یکپارچه و نظام‌مند به نام نظام نوآوری محصولات فرهنگی، صورت‌بندی کند و ارائه دهد. مسائل و دغدغه‌ها در عرصهٔ محصولات فرهنگی، فقط مشکل ایران نیست و کمابیش در همه کشورهای جهان وجود دارد.

 

در این گزارش می‌خوانیم:

نظام‌های نوآوری
مفهوم نوآوری
انواع نظام‌های نوآوری
فرهنگ و محصولات فرهنگی
فرهنگ
اقتصاد خلاق، صنایع خلاق
صنایع فرهنگی
محصولات فرهنگی
ویژگی‌های نوآوری و تولید در محصولات فرهنگی
ماهیت تولید و نوآوری درعرصه محصولات فرهنگی
رویکرد فناوری و صنایع نرم
محتوای دیجیتالی در کشور استرالیا
نظام نوآوری موسیقی در کشور اسپانیا
جمع‌بندی
تجارب کشورها در عرصه نوآوری و تولید محصولات فرهنگی
مرور تجارب در عرصه تولید و نوآوری محصولات فرهنگی
الگوی نظام نوآوری محصولات فرهنگی
نظام‌های نوآوری مرتبط
تکمیل چارچوب نظری

چالش‌ها و مشکلات صنایع و محصولات فرهنگی کشور
عوامل کلیدی در تولید و نوآوری محصولات فرهنگی
چارچوب نظام تولید ونوآوری محصولات فرهنگی

منابع و مآخذ
پیوست‌ها
چکیده (به زبان انگلیسی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...