هر آنچه در فضای شهری قرار میگیرد، بر زیبایی، شیوهٔ زیست، فرهنگ، عادات و رفتارهای شهروندان و از همه مهمتر، بر هویت شهر تأثیر میگذارد. یکی از عناصر اصلی که به شکلهای مختلف در فضای شهری حضور دارد، تبلیغات محیطی است. تبلیغات، مؤثرترین روش رساندن پیامهای فرهنگی و تجاری به مخاطبان محسوب میشود. تمام تبلیغاتی که در فضای آزاد شهری و برونشهری قرار میگیرند، تبلیغات محیطی هستند. این تبلیغات در شهر تهران به صورتهای مختلف مانند نقاشیهای دیواری، بیلبوردها، مبلمان شهری، پرتابلها، بدنهٔ اتوبوسها، بدنه و محوطهٔ مترو و… در جایجای شهر به چشم میخورند. شرایط تبلیغات محیطی بهگونهای ست که به نظر میرسد فضاهای شهری مورد هجوم قرارگرفتهاند. این مسئله موجب شده تا شهر گریبانگیر مسائل و چالشهای متعددی شود. هدف این تحقیق شناسایی مهمترین آسیبهای ناشی از مدیریت تبلیغات محیطی در شهر تهران است.
در این گزارش میخوانیم:
مقدمه
مواد و روشها
بررسی اعتبار و پایایی
ادبیات نظری تحقیق
نتیجهگیری
منابع و مآخذ