پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (موج اول)

پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (موج اول)

پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (موج اول)

این نوشته گزارشی از فعالیت و مصرف کالای فرهنگی خانوار در ۲۸ کلان‌شهر و شهرهای مهم ایران در ۱۳۸۱ است. در این گزارش، پیش از مطالعهٔ نتایج پیمایش، ابتدا تعریفی دقیق از پدیده‌های فرهنگی مانند اوقات فراغت، تقاضای فرهنگی و فعالیت‌های تفریحی ارائه می‌شود. ویژگی‌های فردی و خانوادگی نمونه‌های پیمایش، اولی...

پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (موج اول)

این نوشته گزارشی از فعالیت و مصرف کالای فرهنگی خانوار در ۲۸ کلان‌شهر و شهرهای مهم ایران در ۱۳۸۱ است. در این گزارش، پیش از مطالعهٔ نتایج پیمایش، ابتدا تعریفی دقیق از پدیده‌های فرهنگی مانند اوقات فراغت، تقاضای فرهنگی و فعالیت‌های تفریحی ارائه می‌شود.

ویژگی‌های فردی و خانوادگی نمونه‌های پیمایش، اولین متغیری است که بررسی می‌شود، مثلاً در این جامعهٔ آماری، ۵۱٪ مرد و ۴۹٪ زن هست و ۴۲٪ پاسخ‌دهندگان متأهل هستند.

زمان فراغت در هفته، کتاب و کتاب‌خوانی، روزنامه و مجله‌خوانی، استفاده از رادیو، تلویزیون، ویدئو و ضبط صوت، رفتن به سینما و تئاتر، فعالیت‌های مذهبی، فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های هنری دستی، گردش و تفریح، مسافرت، ورزش، بازی و تسهیلات و تقاضای فرهنگی متغیرهایی هستند که در این پیمایش بررسی شده‌اند. مثلاً در بخش فعالیت‌های مذهبی، نتیجه این است که با افزایش سن، انجام مصادیق فعالیت‌های فرهنگی مانند قرائت قرآن و شرکت در نماز جماعت افزایش می‌یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...