صنعت رسانه و سرگرمی در هند از رونق زیادی برخوردار است. هندوستان دومین بازار بزرگ تلویزیون و یکی از بزرگترین بازارهای پخش تلویزیونی را دارد. به طوری که بازار تلویزیون این کشور میتواند پذیرای بیش از ۱۰۰ میلیون خانه باشد. همچنین در گزارش مالی سال ۲۰۲۱ دولت هند، انتظار درآمد حاصل از بازار تلویزیون، ۱۳.۸۲ میلیارد تخمین زده شد.
صنعت انیمیشن هند نیز دارای رشد بسیار سریعی است. ارزش صنعت انیمیشن و جلوههای بصری از ۹۲۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷، به ۱.۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است. همچنین انتظار میرود که در سالهای ۲۰۲۱-۲۰۱۷ این صنعت با نرخ بیشتری رشد کند. ازجمله دلایل رشد صنعت انیمیشن در این کشور، افزایش استفاده از انیمیشن و جلوههای بصری در تلویزیون داخلی و فضای سینمایی است.صنعت فیلم هند نیز دارای رشدی مانند صنعت انیمیشن بوده است. دیجیتالی شد نقش بسیار مهمی در رشد صنعت فیلم هند ایفا کرده است.
به طور کلی میتوان گفت که افزایش درآمد، ارتقاء سبک زندگی، گسترش جمعیت جوان رو به رشد در افزایش مجهز به دستگاههای قابل حمل دارای اینترنت در افزایش تقاضا سهیم بوده است. افزایش حمات دولت از صنعت رسانه و سرگرمی در هند نیز موجب رونق سرمایهگذاری در این حوزه شده است.
در گزارش صنعت رسانه و سرگرمی در هندوستان میتوانید به نمای کلی این بازار که از بخشهای مختلف تلویزیون، رادیو، بازی، انیمیشن، موسیقی، فیلم … تشکیل شده است؛ دسترسی داشته باشید.
مطالب و آمارهایی که به طور مفصل در گزارش می خوانیم: