در حال حاضر، ۷۶ کمپانی متخصص در زمینهٔ طراحی بازیهای ویدئویی در جمهوری چک فعالیت میکنند. ویژگی بازار کشور چک که آن را بیهمتا میکند، حضور قدرتمند کمپانیهای بومی است. تنها ۷ درصد از کمپانیهای فعال در زمینهٔ طراحی بازی این کشور، زیرمجموعهٔ کمپانیهای بینالمللی هستند.
صنعت بازی نیروی محرکهٔ اصلی اقتصاد دیجیتال به شمار میآید و عرضهٔ دیجیتال سهم بیشتری را در مقایسه با عرضهٔ سنتی در بازار دارد.
تجارت بازیهای ویدئویی زیرشاخهٔ صنایع فرهنگی و خلاق است و هنر تلفیق شده با تکنولوژی، ارزش بیشتری به محصول نهایی اضافه میکند. میانگین رشد این بخش از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به نرخ ۱۵ درصد رسیده است.
در ۲۰۱۸، شمار طراحان بازی تقریبا ۱۵۰۰ نفر بود و بیش از ۶۰ درصد کمپانیهای بازی خواهان استخدام کارمندان بیشتری بودند.استودیوهای بازی جمهوری چک همگام با کشورهای پیشرو جلو میروند و بازیهای ویدئویی، یکی از محصولات صادراتی مهم جمهوری چک محسوب میشوند. با وجود حمایت ضعیف دولت از این بخش، بازیهای ویدئویی جمهوری چک باعث شهرت این کشور شدهاند.
این صنعت برای توسعه و پیشرفت، به پشتیبانی و حمایت دولت نیاز دارد و دولت موظف است که بررسیهای لازم را انجام دهد و نیازهای این بخش را برطرف کند.
آنچه در این گزارش خواهیم خواند:
خلاصه
اهداف این گزارش؛ بازیهای ویدئویی بهعنوان:
بخشی از اقتصاد دیجیتال
بخشی از صنایع فرهنگی و خلاق
سازندگان جامعه
کارفرما
پیشگامان تکنولوژی جدید
موضوع قوانین
بازی سالم و غیرشرطبندی
بازیهای ویدئویی در جمهوری چک
ویژگیهای صنعت بازی جمهوری چک
مزایای اقتصادی بازیهای ویدئویی
جایگاه جهانی صنعت بازی جمهوری چک
طراحان بازی در جمهوری چک
سرمایهگذاری در طراحی بازیهای ویدئویی
صادرات بازیهای ویدئویی
ساختار شرکتهای طراحی بازی در جمهوری چک
تقسیمبندی بازار بازیهای ویدئویی
سیستمهای پخش بازی در جمهوری چک
نظام آموزشی
همکاری با آموزشگاههای تحقیقاتی
حمایت دولت از بازیهای ویدئویی
نکات مهم برای طراحی بازیهای ویدئویی در جمهوری چک
آموزش
ترویج تجارت، صادرات و سرمایهگذاری
حمایت از تحقیق، توسعه و نوآوری
جمعبندی و پیشنهادها
ضمیمه