دیده‌بانی صنایع فرهنگی و خلاق آلمان در سال 2021

دیده‌بانی صنایع فرهنگی و خلاق آلمان در سال 2021

دیده‌بانی صنایع فرهنگی و خلاق آلمان در سال 2021

این گزارش به بررسی وضعیت فعلی و چشم انداز صنایع فرهنگی و خلاق کشور آلمان می‌پردازد. شاخص‌های کلیدی صنایع فرهنگی و خلاق آلمان شامل: زیربازارهای موسیقی، کتاب، کارهای هنری، هنرهای نمایشی، طراحی، معماری، خبرگزاری‌ها، صداوسیما، تبلیغات، سینما، نرم‌افزار، بازی‌های ویدیویی و دسته‌ی غیره -صنایعی مانند عک...

دیده‌بانی صنایع فرهنگی و خلاق آلمان در سال 2021

این گزارش به بررسی وضعیت فعلی و چشم انداز صنایع فرهنگی و خلاق کشور آلمان می‌پردازد. شاخص‌های کلیدی صنایع فرهنگی و خلاق آلمان شامل: زیربازارهای موسیقی، کتاب، کارهای هنری، هنرهای نمایشی، طراحی، معماری، خبرگزاری‌ها، صداوسیما، تبلیغات، سینما، نرم‌افزار، بازی‌های ویدیویی و دسته‌ی غیره -صنایعی مانند عکاسی که امکان قرارگیری در هیچ کدام از این دسته‌ها را نداشته‌اند- ارزیابی و بررسی شده‌اند. حجم معاملات، تعداد کسب و کارها، ارزش افزوده ناخالص، نیروی کار اصلی، کارکنان مشمول حق بیمه تامین اجتماعی، مشاغل حاشیه‌ای و افراد خود اشتغال با شغل‌های کوچک، شاخص‌های کلیدی بررسی شده هستند که داده‌های مربوط به آن‌ها از آمارهای رسمی به‌دست آمده‌اند.

بر اساس آمارهای به‌دست آمده، به علت همه‌گیری کرونا، احتمالا شاخص کانال کالا در آلمان، افتی 15درصدی در حجم معاملات داشته باشد که میزان آن به 15 میلیارد یورو می‌رسد. اما پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2022 شاخص رشدی 5.1درصدی داشته باشد. زیربازارهای هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما و کارهای هنری به ترتیب هر کدام کاهشی 81، 44، 41 و 39درصدی در بازارشان تجربه کرده‌اند که نتیجه همه‌گیری کرونا بوده است. اما پیش‌بینی می‌شود زیربازارهای کتاب‌ها، معماری، نرم‌افزارها و بازی‌های ویدیویی ارزش بازارشان در سال 2021 به ارزشی بیشتر از دوران پیش از همه‌گیری کرونا برسند.

در سال 2020 تعداد افراد شاغل در صنایع خلاق و فرهنگی در آلمان، تقریبا 1.81 میلیون نفر بوده است که افتی 1.3درصدی نسبت به سال 2019 را نشان می‌دهد. تعداد افرادی که در مشاغل حاشیه‌ای مشغول به کار بوده‌اند، در دوران همه‌گیری کرونا 11.2درصد کاهش داشته است. برخلاف روند مثبت رشد شرکت‌های مرتبط به صنایع خلاق در سال‌های قبل، سال 2022 این روند متوقف شده و 0.4درصد کاهش داشته است. هر چند که کمک‌های دولتی تعداد ورشکستگی‌ها ناشی از کرونا را بسیار کم کرده است. بزرگترین زیربازار صنایع خلاق و فرهنگی آلمان از دید حجم معاملات در سال 2020، زیربازار نرم‌افزارها و بازی‌های ویدیویی بوده است. میزان حجم معاملات این بخش 50 میلیارد یورو بوده که تقریبا 26درصد کل حجم معاملات صنایع خلاق در سال 2020 بوده است. همچنین این بخش بیشترین ارزش افزوده ناخالص را داشته است. در بین بیش از 60 هزار شرکت در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، صنعت طراحی بیشترین تعداد شرکت‌ها را داشته است که این امر نشان دهنده تعداد زیاد افراد خویش‌فرما در این بخش است.

آمارها و مطالبی که بطور دقیق‌تر در گزارش بررسی می‌شوند:

  • بررسی داده‌های کلیدی صنایع خلاق و فرهنگی آلمان
  • بررسی آمارهای کلیدی صنایع خلاق و فرهنگی آلمان
  • بررسی دقیق زیربازار موسیقی
  • بررسی دقیق زیربازار کتاب‌ها
  • بررسی دقیق زیربازار کارهای هنری
  • بررسی دقیق زیربازار سینما
  • بررسی دقیق زیربازار صداوسیما
  • بررسی دقیق زیربازار هنرهای نمایشی
  • بررسی دقیق زیربازار صنعت طراحی
  • بررسی دقیق زیربازار معماری
  • بررسی دقیق زیربازار تبلیغات
  • بررسی دقیق زیربازار نرم‌افزارها و بازی‌های ویدیویی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...