بررسی کسب‌وکارهای فناورانه خلاقیت محور در بریتانیا

بررسی کسب‌وکارهای فناورانه خلاقیت محور در بریتانیا

بررسی کسب‌وکارهای فناورانه خلاقیت محور در بریتانیا

گزارش حاضر به بررسی بخش Createch در بریتانیا می‌پردازد. Createch متشکل از دو کلمه Creation به معنای خلاقیت و Technology به معنای فناوری است. Createch به شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی اشاره دارد که خلاقیت و فناوری را با هم پیوند داده‌اند و محور اصلی فعالیت آن‌ها کسب‌وکارهای فناورانه خلاقیت‌محور است. با ا...

بررسی کسب‌وکارهای فناورانه خلاقیت محور در بریتانیا

گزارش حاضر به بررسی بخش Createch در بریتانیا می‌پردازد. Createch متشکل از دو کلمه Creation به معنای خلاقیت و Technology به معنای فناوری است. Createch به شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی اشاره دارد که خلاقیت و فناوری را با هم پیوند داده‌اند و محور اصلی فعالیت آن‌ها کسب‌وکارهای فناورانه خلاقیت‌محور است. با اینکه تعداد نوآوران و کارآفرینانی که به‌دنبال کشف فرصت‌های تجاری در تقاطع هنر، خلاقیت و فناوری‌های دیجیتال هستند در حال افزایش است، اما حمایت سیاست‌گذاران برای تحقیق و توسعه Createch نیازمند مطالعات و شواهدی است که آن‌ها از نتایج سرمایه‌گذاری‌شان در این بخش اطلاع و اطمینان حاصل کنند. مرکز سیاست‌گذاری و مدارک صنایع خلاق (The Creative Industries Policy and Evidence Centre) با همکاری شورای تحقیقات هنر و علوم انسانی (AHRC)، شورای صنایع خلاق، و مرکز فعالیت‌های اجتماعی (Nesta) برنامه‌ای تحقیقاتی را درباره Createch در بریتانیا انجام دادند که چند نتیجه مهم داشته است:

  • رشته‌های هنر، علوم انسانی و طراحی حضور پررنگ‌تری در پایگاه مهارتی شرکت‌های Createch دارند. برای مثال، احتمال این‌که کارمندان اصلی در شرکت‌های Createch دارای پس‌زمینه‌ی تحصیلاتی ارتباطاتی و مطالعات رسانه‌ باشند، تقریبا شش برابر بیشتر از کارمندان اصلی است که در کسب‌وکارهای غیر Createch مشغول به کار هستند. این نتیجه اهمیت رشته‌ها و مدارک علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات و هنر را برای کسب‌وکارهای خلاق نشان می‌دهد.
  • کسب‌وکارهای Createch به‌لحاظ جغرافیایی نسبت به صنایع خلاق متمرکزتر هستند. بر اساس داده‌های رسمی، 57درصد از شرکت‌های Createch در لندن مستقر هستند که تقریبا دو برابر سهم کسب‌وکارهای خلاق مستقر در آن است. اما با این حال، فعالیت‌های تحقیق و توسعه درباره Createch که با بودجه عمومی تامین مالی ‌شده‌اند، از نظر جغرافیایی کمتر متمرکز هستند. همچنین شواهد نشان می‌دهند که شهرهای خلاق متنوع در صنایع خلاق و فعالیت‌های تحقیقاتی، تمایل بیشتری به ایجاد خوشه‌‌های شرکت‌های Createch نسبت به اکوسیستم‌های خلاق همگن دارند. همین امر نشان می‌دهد که فعالیت‌های Createch شرایط رشد خود را در اکوسیستم‌های متراکم‌تر، آسان‌تر پیدا می‌کنند. همچنین بخش‌های تحقیق و توسعه‌ای که به‌شکل عمومی تامین مالی می‌شوند، می‌توانند نقش مهمی را در کمک به رشد خوشه‌های جدیدتر و کوچک‌تر Createch برای توسعه و تنوع‌بخشی ایجاد کنند و باعث توزیع فراگیرتر مزایای این کسب‌وکارها شوند.
  • کسب‌وکارهای Createch در مقایسه با کسب‌وکارهای غیر Createch بیشتر به منابع مالی اولیه وابسته هستند. بررسی‌های نشان می‌دهد که سرمایه‌های جذب شده توسط کسب‌وکارهای Createch در مقایسه با کسب‌وکارهای غیر Createch -پس از کنترل بسیاری از عوامل دیگر- بین 22 تا 34درصد کمتر بوده است. به همین دلیل، ممکن است کسب‌وکارهای Createch که در تقاطع هنر، فرهنگ و فناوری هستند، برای دسترسی به منابع مالی مورد نیاز خود برای نوآوری و رشد، با موانعی روبرو شوند.

آمارها و مطالبی که به‌طور دقیق‌تر در گزارش بررسی می‌شوند:

  • تعاریف، منابع داده‌ها و روش‌شناسی
  • سطوح و توزیع فعالیت و نمونه‌ها
  • پیشینه تحصیلی افراد با استعداد در کسب‌وکارهای Createch
  • جغرافیای کسب‌وکارهای Createch در بریتانیا
  • دسترسی به منابع مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...