آلمان پنجمین بازار بزرگ جهان از نظر درآمد بازی در سال ۲۰۲۲ و دومین بازار بزرگ بازی در اروپا است. این کشور ۴۴.۳ میلیون گیمر دارد. میتوان گفت که از هر ۱۰ آلمانی ۷ نفر علاقهمند به بازی هستند.
نمایشگاه گیمزکام[۱] که بزرگترین رویداد سالانه در زمینهی بازیها به شمار میرود؛ هر ساله در آلمان برگزار میشود. این نمایشگاه محلی برای گردهمایی علاقهمندان به صنعت گیم و معرفی بازیها است. در این رویداد فعالان صنعت بازی با یکدیگر آشنا میشوند و به معرفی محصولات و سختافزارهای مناسب بازی به یکدیگر و همچنین به بخش دولتی میپردازند.
اگر میخواهید بدانید که گیمرهای انگلیسی چه کسانی هستند؟ چه ویژگیهایی دارند؟ چگونه با بازیهای ویدیویی درگیر میشوند؟ و چه انگیزهای آنها را برای خرج کردن پول در بازی تشویق میکند؟ میتوانید به گزارش شرکت تحقیقاتی Newzoo که در تحلیل و ارائهی آمار صنعت بازی تخصص دارد؛ مراجعه کنید. این گزارش بینش گستردهای دربارهی گیمرهای آلمانی و بازار بازی های ویدیویی در آلمان ارائه میدهد.
گزارش شرکت Newzoo به سازندگان و ناشران بازی کمک میکند که نگاهی جامع به گیمرهای آلمانی داشته باشند. همچنین موجب میشود که چشمانداز پیچیدهی بازیهای رایانهای را به وضوح ببینند؛ تا فرصتهای مختلف را در صنعت بازی شناسایی کنند.
آمارها و مطالبی که بطور دقیقتر در گزارش بررسی میشود:
[۱] Gamescom