استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تفکر خلاق در عصر انقلاب پنجم

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تفکر خلاق در عصر انقلاب پنجم

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تفکر خلاق در عصر انقلاب پنجم

تغییرات در فناوری به‌سرعت در حال رخ دادن است و مردم وادار شده‌اند با این روند همراه شوند. این نوآوری‌ها چالش‌ها و فرصت‌های بسیاری را با خود به همراه آورده‌اند. از اشکال متعدد این نوآوری می‌توان به اینترنت اشیا (IOT)، هوش مصنوعی (AI)، ربات‌ها و داده‌های بزرگ اشاره کرد. استفاده از هوش مصنوعی در بسی...

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تفکر خلاق در عصر انقلاب پنجم

تغییرات در فناوری به‌سرعت در حال رخ دادن است و مردم وادار شده‌اند با این روند همراه شوند. این نوآوری‌ها چالش‌ها و فرصت‌های بسیاری را با خود به همراه آورده‌اند. از اشکال متعدد این نوآوری می‌توان به اینترنت اشیا (IOT)، هوش مصنوعی (AI)، ربات‌ها و داده‌های بزرگ اشاره کرد. استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از بخش‌ها مانند: آموزش، تولید، خدمات و… رواج یافته است. در اثر این اتفاق بسیاری از مشاغل تغییر کرده‌اند و بالطبع مهارت‌های مورد نیاز نیز دستخوش تغییر و تحول شده‌اند. داشتن مهارت‌های خلاقانه در روزگار انقلاب پنجم یکی از راه‌حل‌های پاسخگویی به چالش‌های به‌وجود آمده است. انقلاب پنجم، عصری است که در آن ارزش‌های جدید ایجاد شده توسط پیشرفت‌های فناوری می‌تواند مسئولیت انسانی و مشکلات اقتصادی آینده را به حداقل برسانند. انتظار می‌رود در این عصر توسعه و استفاده از هوش مصنوعی بتواند مهارت‌های خلاقانه را برای مواجه با چالش‌ها و بهره‌گیری از فرصت‌ها افزایش دهد. این مقاله به کاربردها و استفاده‌های هوش مصنوعی برای افزایش تفکر خلاق و مهارت‌های خلاقانه دانش‌آموزان در این عصر می‌پردازد.

مقاله حاضر در سه بخش نوشته شده است؛ بخش اول به هوش مصنوعی از جوانب مختلف پرداخته و مبانی توسعه آن‌را از دیدگاه‌های مختلف بیان می‌کند. در بخش دوم شاخص‌های تفکر خلاق و اخلاق و رفتار مرتبط با هر کدام از آن‌ها بررسی شده است. در نهایت نیز با مراجعه به متن نگارش شده، هدف و یافته‌ها به ادغام هوش مصنوعی در زندگی روزمره دانش‌آموزان و بهبود تفکر خلاق آنان پرداخته می‌شود.

هدف اصلی این مقاله ترویج و آگاهی‌بخشی درباره این موضوع برای معلمان و دانش‌آموزان عنوان شده است. این پژوهش به‌طور صریح، فرصت‌های بی‌نظیری که هوش مصنوعی در اختیار انسان قرار می‌دهد را بیان می‌کند. با توجه به مبانی و ادراک حاصل از هوش مصنوعی، این فناوری راهی برای کمک به تفکر خلاق و کسب مهارت‌های خلاقانه برای دانش‌آموزان با نظر به شاخص‌های تفکر خلاق است. به‌طور کلی بنابر یافته‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند تبدیل به دستیاری برای ذهن انسان شود و تحصیلات آکادمیک می‌تواند با هوش مصنوعی بهبود پیدا کند، بیش از آن‌که از آن آسیب دریافت کند.

آمارها و مطالبی که به‌طور دقیق‌تر در گزارش بررسی می‌شوند:

  • تعریف هوش مصنوعی
  • درک هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی از دیدگاه علوم مختلف
  • تعریف تفکر خلاق
  • شاخص‌های تفکر خلاق
  • انقلاب پنجم و ویژگی‌های آن
  • روش‌شناسی
  • اهمیت استفاده از هوش مصنوعی توسط دانش‌آموزان
  • نتایج

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...