نوع : مقاله
نوع فایل : PDF
زبان : فارسی
صفحه : 17

آسیب شناسی منابع درآمدی سازمان صدا و سیما

گردانندگان رسانه با بهره‌گیری از منابع موجود، خواسته‌ها و نیازهای اطلاعاتی و سرگرم‌کنندهٔ مخاطبان برآورده می‌کنند؛ این موضوع اقتصاد رسانه است و یکی از ابعاد مهم این موضوع هم درآمدزایی ست. مبنی بر فرهنگ اقتصادی-اسلامی، راهبرد اقتصاد مقاومتی الگویی اقتصادی تبیین شد. مزیت راهبرد اقتصاد مقاومتی تناسب داشتن آن با وضعیت امروز و فردای ماست و صرفاً مربوط به شرایط کنونی نیست.

این گزارش ابتدا ادبیات علمی مرتبط با اقتصاد رسانه را بررسی می‌کند. در مرحلهٔ بعد با استفاده از روش مطالعهٔ کتابخانه‌ای، عملکرد و تجربهٔ مرتبط با مسئلهٔ درآمدزایی را در سازمان‌های رسانه‌ای ان. اچ. کی. ژاپن و صداوسیما، مطالعه می‌کند. سپس با در نظر داشتن ابعاد اقتصاد مقاومتی، راه‌حل‌هایی علمی و بر اساس شرایط کشور، برای کسب درآمد و افزایش شیوه‌های درآمدزایی سازمان ارائه می‌دهد.

 

در این گزارش می‌خوانیم:

مقدمه

اقتصاد رسانه

ویژگی‌های اقتصاد رسانه

عمومی و خصوصی بودن محصولات رسانه‌ای

بازار دوگانهٔ کالا

حضور دولت در بازار رسانه‌ها

حق تکثیر

هزینهٔ فراوان تولید و هزینهٔ اندک تکثیر

صرفه‌های مقیاس

صرفه‌های تنوع

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ژاپن

تاریخچه

خط‌‌مشی

تشکیلات

ایستگاه‌ها و دفاتر

تعداد کارمندان

سرویس‌های پخش

کسب درآمد

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

اقتصاد مقاومتی

توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا

تکیه بر ظرفیت‌های داخلی

رویکرد جهادی؛ همت جهادی و مدیریت جهادی

مردم‌محوری

کاهش وابستگی به نفت

دانش‌محوری

نقد شیوه‌های درآمدزایی سازمان صداوسیما

نتیجه‌گیری

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *