کتاب انیمیشن | پرتیراژترین کتاب ها در حوزه انیمیشن در ایران

کتاب انیمیشن | پرتیراژترین کتاب ها در حوزه انیمیشن در ایران

انیمیشن در ایران

اگر می‌خواهید بدانید کدام کتاب انیمیشن را بخوانید و از مهم‌ترین آثار موجود در بازار باخبر شوید، پرتیراژترین کتاب های انیمیشن در ادامه معرفی شده‌اند.

رشد جهانی صنعت انیمیشن

صنعت پویانمایی یا همان انیمیشن در سال‌های اخیر غوغا به پا کرده است. آن قدری که این روزها بزرگ‌سالان بیشتر از کودکان پیگیر اخبار انتشار نسخه‌های جدید انیمیشن شده‌اند. رشد صنعت پویانمایی را می‌توان در جهانی شدن انیمیشن‌ها به سادگی مشاهده کرد. دیگر لازم نیست آمریکایی باشید تا باب اسفنجی، بن تن، پاندای کونگ‌فوکار، السا و آنا را بشناسید.

  • مجموع فروش انیمیشن‌های سینمایی در جهان از ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ در اینجا

موفقیت این آثار به حدی است که نمونه‌های عروسکی شخصیت‌های انیمیشنی جزو پرفروش‌ترین تولیدات صنعت اسباب‌بازی و عروسک شده‌اند و به قول صاحبان دیزنی برای اسباب‌بازی‌های این آثار حتی به بازاریابی هم احتیاج نیست. کار تا جایی پیش رفته است که حیات صنعت اسباب‌بازی تا حد زیادی به صنعت پویانمایی گره خورده است.

رشد صنعت انیمیشن در ایران

در ایران هم چند سالی است که پویانمایی به شاخه‌ای مهم از تولیدات تصویری سینمایی و تلویزیونی تبدیل شده است. پویانمایی‌هایی مثل «فیلشاه»، «بنیامین»، «شاهزاده روم» و «تهران 1500» در سینما خوش درخشیدند و نمونه‌های متعددی نظیر «شکرستان»، «ماجراهای سعید» و «مهارت‌های زندگی» در تلویزیون. استقبال مردم کشور از تولیدات پویانمایی در آمارها هم به وضوح دیده می‌شود. طبق آمارهای به دست آمده از وب سایت تلوبیون، مجموع بازدید پویانمایی‌های پخش شده در این پایگاه حدود ۶۳۷ میلیون مرتبه بوده است؛ این مقدار البته به جز بازدیدهایی است که این تولیدات از قاب تلویزیون دارند. اگر نیمی از جمعیت ایران را هم جوان در نظر بگیریم،‌ باز هم ۶۳۷ میلیون بازدید بسیار گزاف است!

پویانمایی‌های سینمایی هم به تدریج در حال ارتقای جایگاه خود در گیشه سینماهای کشورند. آمارها نشان می‌دهد سهم مخاطبان پویانمایی از کل مخاطبان سالانه آثار سینمایی به ۷/۵ درصد در سال ۱۳۹۴ هم رسیده است. روند صعودی اقبال مخاطبان به تولیدات صنعت پویانمایی نشان می‌دهد رشد بیشتر سهم این آثار از فروش سالانه صنعت سینما را باید قطعی دانست.

سهم پویانمایی از مخاطبان سینمای کشور

وقتی نیاز هست چرا بازار نباشد؟ رونق بازار تولیدات پویانمایی در سال‌های اخیر باعث شده این حوزه بسیار درآمدزا باشد. بالاخره بخشی از میلیون‌ها دلار و میلیاردها تومانی که بودجه ساخت انیمیشن می‌شود در جیب شاغلین این صنعت می‌رود و چه انگیزه‌ای بهتر از درآمد خوب. با وجود این، اما بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه هنوز نمی‌دانند که چه بخوانند. در اینجا 10 عنوان از پرفروش‌ترین کتاب‌های آموزش پویانمایی در کشور را معرفی می‌کنیم تا از همین فردا انیمیشن‌دوستان شروع کنند.

انتشارات کلید آموزش

انتشارات کلید آموزش
پرتیراژترین کتاب انیمیشن انتشارات کلید آموزش

 

انتشارات رعنا

کتاب انیمیشن انتشارات رعنا
پیرتیراژترین کتاب های انیمیشن انتشارات رعنا

انتشارات یساولی

کتاب انیمینش انتشارات یساولی
پرتیراژترین کتاب های انیمیشن انتشارات یساولی

انتشارات عابد

کتاب انیمیشن انتشارات عابد
پرتیراژترین کتاب انیمینش انتشارات عابد

انتشارات کتاب آبان

پرتیراژترین کتاب‌های انیمیشن انتشارات آبان

انتشارات میردشتی

پرتیراژترین کتاب انیمیشن انتشارات فرهنگ‌سرای میردشتی

بنیاد سینمایی فارابی

پرتیراژترین کتاب انیمیشن بنیاد سینمایی فارابی

این مطلب را با همه انیمیشن دوستان به اشتراک بگذارید و اگر کتاب کم‌تیراژ اما واجبی در انیمیشن می‌شناسید، همین جا به دوستانتان معرفی کنید.

  • جدول کتاب‌های انیمیشن را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

این مطلب را همچنین می‌توانید در ویرگول نمافر بخوانید و برای مشاهده جذاب‌ترین مطالب در حوزه انیمیشن، اینستاگرام نمافر را دنبال کنید.

پی‌نوشت:

نویسندگان: حمید کمار و محمد ملکی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بازدیدترین یادداشت ها

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و

امارات میزبان بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان

بزرگترین نمایشگاه کتاب در جهان توسط شرکت Big Bad Wolf در شهر شارجه امارات در حال برگزاری است. این نمایشگاه بین المللی کتاب از نوزده دسامبر ۲۰۲۳ آغا...

خدمات هوش مصنوعی به صنعت پویانمایی

    انتزاع، خیال، آرزو؛ پویانمایی جایی میان این سه مفهوم پیدا کرده و توانسته با روایت و تجسم آن‌چه که انسان به دیدن و شنیدن آن مشتاق و ال...
بررسی مشکلات بروز نشدن کتابخانه های عمومی ایران متناسب با تولید کتاب

کتابخانه‌ها؛ ضلع کمرنگ صنعت کتاب

یکی از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه و کم کتاب خواندن مردم ایران، گزاف بودن همیشگی قیمت کتاب خصوصاً برای اقشار و دهک‌هایی که مخاطب این رسانه هستند ...
نگاهی تحلیلی به بازار جهانی صنعت کتاب

نگاهی تحلیلی به بازار جهانی صنعت کتاب 

بازار کتاب در سال‌های اخیر متأثر از ظهور فناوری‌های دیجیتال دستخوش تغییر و تحولاتی شده است که در فرهنگ و رفتار مصرفی خوانندگان قابل مشاهده است. برا...