فیلم آنلاین | همیشه و همه جا در اختیار مخاطبان

فیلم آنلاین | همیشه و همه جا در اختیار مخاطبان

در سطح جهانی، افرادی که فیلم آنلاین تماشا می‌کنند به طور متوسط شش ساعت و 48 دقیقه در هفته به تماشای انواع مختلف محتوا می‌پردازند. متوسط زمان مشاهده از سال 2016 به میزان 59 درصد رشد داشته است. تقریباً نیمی از بازدید کنندگان هر هفته بین 1-4 ساعت فیلم آنلاین تماشا می‌کنند.

مزایای تماشای فیلم آنلاین چیست

امروزه بر خلاف گذشته که افراد باید فیلم های مورد علاقه خود را بصورت سی دی یا دی وی دی تهیه می کردند برای تسهیل سختی هایی که این پروسه داشت تماشای آنلاین فیلم و سریال با هر سرعت اینترنت و هر کیفیت دلخواه رواج یافته است. بسترهای تماشای آنلاین فیلم و سریال در منزل در کنار خانواده و یا حتی در زمان‌های انتظار و سفر فراهم شده است.

در سطح جهانی، افرادی که فیلم آنلاین تماشا می‌کنند به طور متوسط شش ساعت و ۴۸ دقیقه در هفته به تماشای انواع مختلف محتوا می‌پردازند. متوسط زمان مشاهده از سال ۲۰۱۶ به میزان ۵۹ درصد رشد داشته است. تقریباً نیمی از بازدید کنندگان هر هفته بین ۱ تا ۴ ساعت به تماشای فیلم آنلاین می نشینند.

میزان محبوبیت تماشای ویدیوی آنلاین بین مردم

تلفن‌های همراه محبوب‌ترین دستگاه تماشای آنلاین ویدیو هستند و امکان تماشای ویدیو را در همه‌جا فراهم کرده‌آند؛ اما، علاقه مشترکین به تماشای فیلم آنلاین در خانه نسبت به سایر مکان‌ها بیشتر است. انگلیس بالاترین بازدید خانگی، کره جنوبی بیشترین بازدید در محل کار یا مدرسه و هند بیشترین بازدید را در زمان رفت‌وآمد یا مسافرت داشته است.

تماشای بی‌وقفه برنامه‌ها به ۲ ساعت و ۲۹ دقیقه رسیده است؛ یعنی افزایش ۱۸ درصدی در سال گذشته. ۳۰ درصد افراد ویدیو‌ها را برای مدت ۳ ساعت یا بیشتر بی‌وقفه تماشا می‌کنند. این موضوع در آمریکا بسیار رایج است و تماشای بی وقفه به مدت ۳ ساعت بسیار عادی است. مشاهده بی‌وقفه به مدت ۳ ساعت یا بیشتر در گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال بسیار شایع است؛ درحالی‌که افراد بالای ۶۰ سال یک ساعت و نیم تماشا می‌کنند.

رسانه svod و پخش آنلاین

محبوبیت خدمات SVOD در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است. 70.4% بینندگان آنلاین ویدیو امروزه عضو یک یا تعداد بیشتری از خدمات SVOD هستند. بالاترین عضویت در SVOD ها در ایالات متحده است که هر بیننده به طور میانگین عضو 1.7 SVOD است. کمترین درجه نیز مربوط به ژاپن است که هر بیننده عضو تنها 0.86 SVOD است و بیش از ۴۰ درصد آن‌ها اشتراک SVOD ندارند. بینندگان ۱۸-۴۵ سال با احتمال بالاتری عضو یک شبکه خدماتی SVOD نسبت به افراد مسن‌تر از خود هستند. ۲۰ درصد آن‌ها عضو سه یا تعداد بیشتری SVOD هستند.

وضعیت ویدیوی آنلاین در جهان

سلیقه گروه‌های سنی مختلف در انتخاب محتوای آنلاین بسیار متفاوت است. افراد ۱۸ تا ۲۵ سال تماشای برنامه‌های تلویزیونی را ترجیح می‌دهند. درحالی‌که بزرگترها فیلم را انتخاب می‌کنند. اخبار آنلاین و تماشای ورزش در بین افراد ۳۶ تا ۴۵ سال رایج‌تر است. بازی‌های ویدیویی آنلاین ، محتوای تولید شده توسط کاربر و فیلم‌های حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی در درجه اول توسط بینندگان جوان مشاهده می‌شود. بیشترین بازدید از اخبار توسط ۳۶-۴۵ ساله‌ها و کم‌ترین میزان توسط افراد ۱۸-۲۵ ساله است.

در ایالات متحده بازدیدکنندگان بیشترین ویدیوی آنلاین را هر هفته با میانگین 8 ساعت و 33 دقیقه مشاهده می‌کنند. هند پس از آمریکا آماری مشابه دارد. در سال گذشته بیشترین افزایش مشاهده ویدیو در این میان در ایتالیا با 25 درصد افزایش رخ داده و پس از آن انگلیس و فرانسه هر کدام 11 درصد افزایش نرخ مشاهده را تجربه کردند.

آمار جهانی بینندگان نشان می‌دهد افراد بین ۱۸ تا ۳۵ سال بیش از ۸ ساعت در هفته را به تماشای ویدیوی آنلاین پرداخته که در این میان ۲۶ درصد بیش از ۲۰ ساعت در هفته را صرف تماشای ویدئو آنلاین می‌کنند. مردان به میزان ۳۰ دقیقه در هفته بیش از زنان به تماشای ویدیو انلاین می‌پردازند.

با بررسی ساعات تماشای ویدیو در تلویزیون یا ماهواره در هر هفته به این نتیجه می‌رسیم که پاسخ دهندگان بیشتر از تلویزیون‌ها و یا منابع پخش سنتی استفاده می‌کنند اما در سال گذشته این آمار به میزان ۱۰ درصد کاهش داشته‌است. ایتالیا بیشترین میزان تماشای ویدیو در تلویزیون و پخش‌کننده‌های سنتی را داشت. ۹ ساعت در هفته که شامل بزرگ‌ترین شکاف میان تماشای آنلاین فیلم و استفاده از منابع سنتی بود یعنی زمانی که مردم ۱ ساعت و ۳۸ دقیقه بیشتر در حال تماشای تلویزیون و ماهواره بودند. در مقابل ژاپن بالاترین نرخ تماشاگران آنلاین به میزان ۱۷.۶ درصد را دارد.

بینندگان مسن تر که بیش از ۲۶ سال سن دارند عموما استفاده از رسانه‌های سنتی را ترجیح می‌دهند و نسبت به افراد بین ۱۸ تا ۲۵ سال حدود ۱ ساعت یا بیشتر را به تماشای تلویزیون یا سایر رسانه‌های سنتی صرف می‌کنند. مردان ۴۰ دقیقه بیش از زنان از تلویزیون استفاده می‌کنند.

محبوب‌ترین دستگاه‌ها برای تماشای ویدیوهای آنلاین

در سطح جهانی، تلفن هوشمند وسیله اصلی بینندگان برای دیدن ویدیوی آنلاین هستند. رایانه ، تلویزیون هوشمند ، دستگاه‌ها و تبلت‌ها در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. در سال گذشته، رایانه‌ها اول بودند. تلفن‌های هوشمند اکنون دستگاه اصلی مشاهده ویدیو در فرانسه، هند، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و آمریکا است. تلویزیون‌های هشمند و دستگاه‌های متصل به آن اما هنوز در انگلستان و کامپیوترها در آلمان ارجح هستند. بینندگان بین ۱۸ تا ۶۰ سال استفاده از گوشی‌های هوشمند را ترجیح می‌دهند. درحالی‌که مسن‌ترها کامپیوتر را ترجیح می‌دهند. مردان هنوز کامپیوتر را برای تماشای آنلاین هر نوع ویدیویی نسبت به زنان که انتخابشان گوشی هوشمند است ترجیح می‌دهند.

مهم‌ترین محتوای پخش آنلاین

فیلم آنلاین محبوب‌ترین محتوای ویدیویی آنلاین است. پس از آن، نمایش‌های تلویزیونی ، اخبار ، ورزش ، محتوای ویدیویی تولید شده به صورت حرفه‌ای در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، محتوای تولید شده توسط کاربران و استریم بازی قرار دارد.

فیلم آنلاین رایج‌ترین نوع محتوای ویدیویی در فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و سنگاپور هستند. برنامه‌های تلویزیونی در هند، کره جنوبی، انگلستان و آمریکا نسبت به فیلم آنلاین محبوب‌تر هستند. برنامه‌های خبری نیز در فرانسه و هند بسیار رایج هستند. توجه داشته باشید که ویدیو‌های تولید شده در رسانه‌های اجتماعی در هند بیشترین مخاطب را دارند. در سال‌های گذشته تماشای فیلم، برنامه تلویزیونی، اخبار و ورزش در فرانسه ۱۵ درصد رشد داشته و انگلستان همچنین این میزان رشد را در خصوص اخبار و برنامه های ورزشی تجربه کرد.

با وجود چندین پلتفرم آنلاین محتوای ویدیویی ، هیچ راهنمایی برای محتوا وجود ندارد. همین مسئله، پیدا کردن سریع فیلم و سریال‌های مورد علاقه را چالش‌برانگیز می‌کند. بینندگان برای یافتن محتوای مورد علاقه به شیوه‌های زیر عمل می‌کنند:

27.3% ممکن است به یک سرویس پخش آنلاین برای یافتن محتوا اعتماد کنند.

22.4% پیشنهادهای دوستان و خانواده را دنبال کنند.

18.4% یا پیشنهادهای سرویس پخش آنلاین را پی بگیرند.

13.1% از اخبار آن را بیابند.

7.1% از تبلیغات وب‌سایت‌ها استفاده کنند.

بینندگان در فرانسه و انگلیس بیشتر از هر چیز بر روی پیشنهادهای دوستان و خانواده حساب می‌کنند. زنان و مردان هر دو اساساً به یک وب‌سایت خدماتی برای یافتن محتوا اعتماد می‌کنند.

جایگاه پخش آنلاین برنامه‌های ورزشی

مردان بیشتر ورزش و انجام بازی‌های ویدیویی توسط مردم را مشاهده می‌کنند. درحالی‌که زنان محتوای تولید شده توسط کاربران و فیلم‌های حرفه‌ای بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند. پخش آنلاین مسابقات ورزشی به صورت سنتی با ۳۰ ثانیه تاخیر همراه است. تاخیرهایی از این دست برای بینندگان حائز اهمیت است. ۵۷.۷ درصد از افراد گفته‌اند اگر این تاخیرها پوشش داده می‌شد ترجیح می‌دادند برنامه‌های ورزشی را به صورت آنلاین تماشا کنند. اگر در پخش زنده بازی های ورزشی تأخیر وجود نداشته باشد، ۶۵ درصد افراد بین ۲۶ تا ۴۵ سال از پخش آنلاین مسابقه های ورزشی استفاده خواهند کرد.

جمع بندی

همه اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که با گسترش اینترنت در کشورهای مختلف، سرویس‌های پخش اینترنتی صاحب بخش مهمی از بازار شده‌اند. مردم به دلایل مختلف به این سرویس‌ها روی خوش نشان داده‌اند. مزیت رقابتی این سرویس‌ها را می‌توان در گردآوری تعداد زیادی فیلم آنلاین ، مستند ، سریال ، رویداد و … دانست. به‌این‌ترتیب، مردم می‌توانند هر زمان که اراده کنند از تماشای ویدیو لذت ببرند. با بهبود اینترنت و جبران برخی کاستی‌ها پیش‌بینی می‌شود بازار VOD ها بیش از پیش گرم شود.


پی‌نوشت‌ها:

  • این مطلب تحت عنوان «The State of Online Video 2019» توسط Limelight گردآوری شده است و نمافر آن را در دی ماه ۹۹ ترجمه و منتشر کرده است.

[1] مخفف Subscription Video on Demand به معنی ویدیو به هنگام درخواست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بازدیدترین یادداشت ها

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و

سینما هست ولی کم است! / وضعیت سرانه سینما در ایران

  اگر کسی به هنر فرش علاقه‌مند باشد ایران برایش جای خوبی است؛ چون در هر خانه‌ی آن تلاش شده تا زیباترین فرش و نقشه‌فرش‌های ایرانی پیش چشم اهال...
از چرنوبیل تا اوپنهایمر

از چرنوبیل تا اوپنهایمر / روایتی از استانداردهای دوگانه سینمای آمریکا

در سال 2019 صنعت سریال با یک پدیده مواجه بود. سریالی پنج قسمتی که به سرعت تبدیل به یکی از پرسر و صداترین سریال‌های روز شد. یکی از مسائلی که این سری...
سینمای ایران در سال ۱۴۰۱

روایت داده‌ها از سینمای ایران در سال 1401 

سینما به‌عنوان یکی از صنایع فرهنگی و خلاق، در تلاقی هنر، فناوری و اقتصاد نشسته است. به همین خاطر برای موفقیت در آن باید نگاهی جامع و چندجانبه داشت....
صنعت سینما در چین

صنعت سینما در چین

در دهه 1920 میلادی متخصصان سینمای آمریکا برای آموزش سینماگران چینی به شانگهای رفتند. شاید آنها فکرش را نمی‌کردند که همین کشور روزی صاحب پر فروش تری...