تازه ترین های نمافر
داده ها و آمار ها
انتشارات
اینفوگرافیک
پایگاه دانش
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
نمودار فوق ارزش بازار جهانی اسباب بازی از سال 2019 تا 2022 را نشان میدهد. رشد بازار اسباب بازی، توسط بازیهای ویدیویی تقویت شده و صنعت اسباب بازی نیز از این گروه مصرفکننده بزرگسال در حال رشد، سود میبرد؛ چرا که این گروه علاقه بیشتری به بازیها بهعنوان یک سرگرمی رایج در اوقات فراغت دارد. رهبران...
- اسباب بازی
- جهان
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
نمودار فوق پرمخاطبترین دستهبندیهای صنایع دستی در سایت دیجی کالا را نشان میدهد. دستهبندی جعبهی هدیه بیشترین مخاطب را داشته است. از آنجایی که این نمودار بر حسب تعداد رای است، هر چقدر تعداد محصولات یک دستهبندی بیشتر باشد، احتمال اینکه تعداد رایهای دریافتی آن نیز بیشتر باشد، بالا میرود. می...
- صنایع دستی
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
توجه به آموزش و محتوا یکی از عوامل موفقیت صنعت سینماست که نمود بارز آن چاپ و نشر کتابهای مرتبط با این حوزه است. چاپ کتاب در حوزه سینما باعث دسترسی اساتید، دانشجویان، منتقدان و مردم به علم و اطلاعات سینمایی شده و بستری در دسترستر از سایر روشهای آموزشی برای عامه مردم است. از همین رو بررسی روند چ...
- سینما
- ایران
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
نمودار فوق تعداد کتابهای الکترونیک (e-book) موجود در فیدیبو را در دو دستهبندی کتاب خواندنی و صوتی نمایش میدهد. آمارها نشان میدهند که کتابهای دیجیتال در سرتاسر جهان در حال رشد هستند. اما همچنان کتابهای چاپی از نظر میزان استفاده و اندازهی بازار با اختلافی قابل توجه در صدر قرار دارند. البته ...
- کتاب
- ایران
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
نمودار فوق پرمخاطب ترین دسته بندی های محصولات نوشت افزار در سایت باسلام را نشان میدهد. اکثر این محصولات، محصولاتی هستند که بعد از استفادهی کوتاه مدت، بلا استفاده میشوند و فرد استفاده کننده باید دوباره آن را تهیه بکند. به همین علت وجود خودکار بعنوان پرمخاطبترین محصول چندان جای تعجب ندارد. با ب...
- ایران
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
این نمودار مجموع فروش گیشه انیمیشن های سینمایی جهان را بین سالهای 1995 تا 2019 نشان میدهد. فروش گیشه پویانماییها وضعیت پر نوسان اما رو به رشد را بین سالهای 1995 تا 2019 تجربه کرده است. در مدت ۲۵ سال، فروش انیمیشنهای سینمایی در جهان ۱۴ برابر شده است. سال ۲۰۱۹ بهترین سال برای تولیدکنندگان انیم...
- پویانمایی
- جهان
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
صنعت کتاب یکی از بخشهای حیاتی فرهنگی و اجتماعی کشور ایران محسوب میشود که دارای قدمت بسیار زیادی است. این صنعت با گذشته طولانی و تجربه بیپایان خود، نقشی اساسی در تأمین اطلاعات، ترویج دانش، توسعه زبان و ادب فارسی، فرهنگ و هویت ملی دارد.
در دهههای اخیر، صنعت کتاب تحولات بزرگی را تجربه کرده است؛ ...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
گزارش بودجه نمای استانی 1401 توسط گروه سیاستپژوهی و تحلیل دادهی نمافر در اسفند سال 1401 منتشر شد. این گزارش با هدف ارائهی نمایی کامل از جزئیات بودجه فرهنگی به کالبدشکافی بودجه استانهای کشور پرداخته است.
دربارهی گزارش بودجه نمای استانی 1401
در این گزارش، بودجه فرهنگی تخصیص یافت...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
کتاب “نقشه وضعیت صنعت سینما، گزارشی کلان از صنعت سینما در ایران و جهان” در بهار 1402 با ویراست دوم توسط مرکز نمافر منتشر شد. این گزارش با هدف بررسی وضعیت موجود صنعت سینما در ایران و جهان با نگاهی آماری و کلان تدوین شده است.
دربارهی گزارش نقشه وضعیت صنعت سینما
گزارش نقشه...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ایجاد و توسعه یک صنعت تابع کمیت و کیفیتِ دست آوردهای علمی و پژوهشهایی است که با محوریت آن تولید میشود. نیروی انسانیِ متخصص به تولید علم در حیطهی تخصصی خود میپردازد، و دانشجو با استفاده از نتایج به روز متخصصین رشد میکند. در همین راستا تقویت چرخ هی پژوهش و آموزش، میتواند نیروهای متخصصتری را...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
مطالعـه و کتابخوانـی از جملـه فعالیتهـای فرهنگـی مهمـی هسـتند کـه در زمینههـای گوناگـون از جملـه افزایـش دانـش، تقویـت حافظـه، تنـوع دیدگاههـا و نگرشهـا وحتـی سلامتی جسمی و روانـی، بسـیار مفیـد و موثـر هسـتند. بـا اینحـال، وضعیت کتابخوانی در کشـور مـا همواره مـورد توجه و بررسـی قـرار گرفتـه...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
هر ساله و پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، گزارش های متعددی از وضعیت بودجه فرهنگی در فضای رسانه ای کشور منتشر می شود. با این حال همچنان گردآوری و تدوین یک گزارش جامع آماری ویژه درباره بخش فرهنگ و دیگر بخش های مرتبط با آن، دغدغه ای با قدمت تاریخ بودجه نویسی در کشور است.
از دیگر سو گروه سیاست پژوهی...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
وقتی فهرست پردرآمدترین شهرهای جهان از صنعت گردشگری را میبینیم، باوجود شهرهایی همچون دبی، دوحه و استانبول در آن در مییابیم غرب آسیا یا خاورمیانه در میان این 10 شهر حضور پررنگی دارد. در جنوب شرقی آسیا نیز نام دو شهر ماکائو و سنگاپور به چشم میخورد. ماکائو زیر نظر دولت چین اداره میشود و سنگاپور پ...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
چین، آمریکا و روسیه. وقتی نام این سه کشور را میشنویم به یاد جنگ قدرت در سطوح اقتصادی و نظامی و دیپلماتیک میان آنها میافتیم؛ اما به نظر میرسد میان این سه قدرت جهانی در عرصه برنامکها و سکوهای موبایلی نیز نبردی در جریان است. پلتفرم چینی تیکتاک که در دسته برنامکهای سرگرمی قرار گرفته، رتبه اول ...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
فارغ از کیفیت و ظرفیت کتابخانهها، شاخص میزان دسترسی به کتابخانههای عمومی در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴.۲۸ باب کتابخانه است.
کشورهای هند، روسیه، ایتالیا و آلمان از بالاترین تعداد کتابخانههای عمومی برخوردار بوده و روسیه با عدد ۶۱.۶۴ دارای بیشترین تعداد برحسب جمعیت است.
در داخل کشور استان خ...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
دولتی یا غیرانتفاعی؟ این سؤالی است که خیلی از خانوادهها ابتدای هر مقطع تحصیلی فرزندشان از خود میپرسند. هزینه مدارس غیردولتی در موارد بسیاری گزاف است اما برخی خانوادهها به هر زحمتی شده فرزند خود را راهی این مدارس میکنند تا آینده تحصیلی او را تا حدی تضمین کرده باشند. از این رو مقایسه میزان تحصی...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
طی ۱۰ سال گذشته رتبه ایران در شاخص نوآوری جهانی نوسانات زیادی داشته و از رتبه ۱۱۳ در سال ۲۰۱۳ به رتبه ۶۲ در سال ۲۰۲۳ رسیده است.
ایران در شاخص داراییهای نامشهود که شامل مؤلفههایی چون برند، علائم تجاری و طراحی صنعتی است، در سال ۲۰۲۳ رتبه ۱۳ را کسب کرده است. ثبت علائم تجاری و طراحیهای صنعتی از مه...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
صنعت سرگرمی آمریکا چگونه وکیل مدافع شیطان شد؟
در حالی که روزهاست کودکان غزه خندیدن را از یاد بردهاند، نمیتوان از حمایت صنعت سرگرمی ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی به سادگی گذشت.
در یک اقدام ۷۰۰ سلبریتی هالیوودی پای بیانیهای ضدفلسطینی را امضا کردند. در اقدامی دیگر، کمپانی والت دیزینی ۲ می...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
وقتی نام آرشیو صداوسیما برده میشود، بسیاری به یاد سرقت بخشی از این آرشیو و فروش آن به یکی از شبکههای فارسیزبان معاند میافتند. ماجرایی که البته صحت آن هنوز در لایهای از ابهام است و توسط رئیس وقت این سازمان بارها تکذیب شدهاست. این ماجرا جدا از ابهاماتش حساسیت آرشیو سمعی و بصری را یادآوری کرد....
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
تئاتر در ایران از همهسو مورد بیمهری است. این هنر کهن که جد بزرگ سینماست رویشگاه مهمترین هنرمندان سینمای ایران است اما چندان جدی گرفته نمیشود.
بر اساس دادههای سامانه مدیریت فروش و اکران سینما از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ تنها ۷۱ تئاتر اکران شده است. بیشترین میزان اکران نیز با ۲۶ تئاتر مربوط به سال ۱۴...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
رویدادهای ورزشی مانند جام جهانی و المپیک میتوانند سود بسیار زیادی برای کشورهای برگزار کننده داشته باشند. برای همین است که کشورها بسیار تلاش میکنند تا بتوانند میزبان اینگونه رویدادها را به عهده بگیرند.
یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی که ۱۶ روز پیش به اتمام رسید، «بازیهای آسیایی سال ۲۰۲۲» بود. ش...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بهواسطهی اینترنت امروزه دیگر همهی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شدهایم و در بخشهایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده که مردم واقعا در این جهان چه میکنند؟ به کجاها میروند و چقدر وقت میگذرانند. گزارش آماری وضعیت جهانی دیجیتال با ارائه و تجزیه و تحلیل دادههای مختلف و...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
احتمالاً شما هم، تاکنون، تجربه تردید برای خرید و خواندن یک کتاب میان نسخه چاپی و الکترونیکی آنرا داشتهاید. گرایش به سمت دیجیتالی شدن، وضعیتی را بهوجود آورده که تعدادی زیادی از مردم، صفحههای کتاب را در دستگاههای الکترونیک همچون تبلتها و تلفنهای هوشمند ورق میزنند.
در این وضعیت، اگر بخواهیم،...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
در سراسر جهان، مردم تمایل دارند مقداری پول را در زمان مناسبتها، جشنها و رویدادهای فصلی خرج کنند. بازگشایی مدارس و بازگشت دانشآموزان به مدرسه یکی از این رویدادهاست.
شاید پر رنگترین صنعتی که با مدرسه پیوند خرده باشد صنعت نوشت افزار باشد اما اگر نگاهی به بازار و خریدهای مورد نیاز دانشآموزان بر...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
نگاهی به ساختار صنعت ارتباطات و رسانه در انگلستان نشان میدهد که دفتر ارتباطات انگستان که با نام آفکام شناخته میشود مرجع اصلی و معتبر هر روایت و آمار و اعداد از رسانهها در این کشور است. آفکام مرجع نظارتی صنعت ارتباطات در انگلیس و یک تنظیم کننده مستقل و مرجع رقابت است که بر بخشهای مختلف صنعت ار...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اسنپ همسفر دیجیتال مسافران است که نهمین سال همراهی آن نیز با مردم ایران گذشت. این مجموعه که در ابتدا فعالیت آن محدود به حمل و نقل خودرویی بود، امروز در حوزههای مختلفی فعالیت خود را گسترش داده و به پشتوانه برند خود، در حال گسترش فعالیتهای خود هست. اسنپ با بیش از 60 میلیون کاربر در 278 شهر کشور ...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
تبلیغات از طریق رسانههای مختلفی مانند روزنامهها و مجلات، رادیو و تلویزیون، رسانههای دیجیتال و غیره انجام میشوند. اما نوع جالبی از تبلیغات که هر کدام از ما روزانه با آن مواجه هستیم «تبلیغات بیرون از خانه[1]» است. احتمالا شما هم در حین قدم زدن در خیابان، رانندگی در اتوبان، استفاده از مترو و بی...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
امروزه تبلیغات برای دیده شدن از راههای مختلفی به سمت ما میآیند؛ فرقی نمیکند در حال پیادهروی باشیم یا رانندگی، در خانه باشیم یا محل کار، فیلم و سریال ببینیم یا وبگردی کنیم، تبلیغات (شاید) مانند کسی که از دیدنش زیاد خوشحال نمیشویم، مشتاقانه میخواهند با ما دیدار کند. در این میان تبلیغکنندگان...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
سینما بهعنوان یکی از صنایع فرهنگی و خلاق، در تلاقی هنر، فناوری و اقتصاد نشسته است. به همین خاطر برای موفقیت در آن باید نگاهی جامع و چند جانبه داشت. نگاهی که برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و هنری کشور باید این سه ظلع را توامان و بهدرستی نظاره کرده و با توجه به شرایط و اقتضائات موجود دست به سیاس...
تاریخ انتشار :
- ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
هنر معاصر یک جریان هنری است که در دهههای اخیر بهوجود آمده و تلاش دارد که با استفاده از رویکردها و فرمهای نوین، تجربهها و ایدههای جدیدی را به نمایش بگذارد. هنرمندان این حوزه تمایل دارند که مفاهیم پیچیدهتری را در آثار خود بررسی کنند و از تکنیکها و روشهای متنوعی برای بیان افکار و احساسات خود...
داده ها و آمار ها
انتشارات
اینفوگرافیک
پایگاه دانش

نمافر
نمای بروزترین آمار صنایع فرهنگبنیان و خلاق
پیدا کردن آمار و اطلاعات در کشور ما مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. نبود شفافیت، انتشار ناقص و نامنظم آمار، منتشر نکردن آمار در قالبهای استاندارد و… بخشی از مشکلاتی است که باید برای پیدا کردن داده با آن دست و پنجه نرم کرد.فقر آماری و مشکل در دسترسی آسان، تحلیل دادههای صنایع فرهنگبنیان و خلاق را سختتر کرده است. برای حل این مشکل گروه سیاستپژوهی و تحلیل داده نمافر تشکیل شد. نمافر قرار است نمای کاملی باشد از فعالیتهای فرهنگبنیان و اقتصاد خلاق کشور. هدف نمافر جمعآوری و تحلیل دادهها و اطلاعات مرتبط با این حوزه است.


خدمات ما در نمافر

جمعآوری و پردازش داده های صنایع فرهنگ بنیان و خلاق

تحقیق و پژوهش در حوزهی صنایع فرهنگ بنیان و خلاق

ارائهی بهروزترین گزارشها درباره صنایع فرهنگ بنیان و خلاق

آخرین های نمافر پلاس


همکاران نمافر

















