بازی کامپیوتری و شغل های آن | چه شغل هایی در صنعت بازی های رایانه ای وجود دارد؟

بازی کامپیوتری و شغل های آن | چه شغل هایی در صنعت بازی های رایانه ای وجود دارد؟

شغل های حوزه بازی های رایانه ای

بازی های کامپیوتری جایگزین بسیاری از سرگرمی‌ها در دنیای امروز شده‌اند. فرقی هم بین بچه و بزرگ‌سال وجود ندارد. همه پای بازی‌اند. برخی با موبایل بازی می‌کنند و برخی با رایانه. با رشد صنعت بازی‌های ویدئویی در دنیا شغل‌های جدید بسیاری ایجاد شده است. جهان بازی های کامپیوتری و شغل های آن امروز بسیار گسترده شده است. در یک سر طیف در این صنعت شغل‌های کاملاً فنی و تخصصی مثل ساخت بازی کامپیوتری وجود دارد. در سر دیگر شغل‌هایی مثل نوازندگی موسیقی قرار دارد که در نگاه نخست نامرتبط‌اند اما در چند سال اخیر به بخش جدانشدنی دنیای بازی‌ها تبدیل شده‌اند.

نمافر بازدید از صفحه اندازه بازار صنعت بازی‌های ویدئویی را به شما پیشنهاد می کند.

دنیای شغل های بازی کامپیوتری به ۲ بخش کلی تقسیم شده است: ۱. شغل‌های بخش فنی؛ و ۲. شغل‌های بخش بازرگانی. دسته سومی هم وجود دارد که از این صنعت پرهیاهو پول درمی‌آورند اما شغل‌شان خیلی در جامعه جا نیفتاده است. در واقع این دسته سوم کارشان تفریح با بازی‌های ویدئویی است که در آخر آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بازی های کامپیوتری و شغل های فنی

شغل‌های فنی صنعت هم شامل شغل‌های مرتبط با برنامه‌نویسی است و هم برخی شغل‌های دیگر. شغل‌هایی مثل طراح بازی، انیماتور، برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده و برخی عناوین دیگر در دنیای بازی‌های ویدئویی وجود دارد.

بازی کامپیوتری و شغل

شغل‌های کمتر رایانه‌ای هم در صنعت وجود دارد. یکی از این شغل‌ها شغل مترجمی است. مهندسان صدا دیگر شاغلانی‌اند که چندان به کد زدن نیاز ندارند.

تستر بازی، شغل مربوط به بازی سازی فنی بدون نیاز به سابقه کار

یکی از شغل‌های بسیار مفرح شغل «تستر بازی» است. تنها سابقه کاری لازم برای استخدام در این بخش، سابقه زیاد بازی کردن در گیم‌نت و خانه است. این عنوان شغلی بیشتر به کار آن دسته‌ای می‌آید که عاشق بازی‌های ویدئویی‌اند و به قدری بازی کرده‌اند که مو را از ماست بیرون می‌کشند. بازی‌سازان از پیشنهادهای تسترهای بازی برای بهبود بازی‌ها استفاده می‌کنند.

برای خواندن مصاحبه شاغلان صنعت بازی های ویدئویی در ایران  به مصاحبه های بازی نگارمراجعه کنید.

شغل های مربوط به بازی سازی : غیر فنی

بهترین بازی ویدئویی اگر خوب خودش را به مخاطب نشناساند، فروش نخواهد رفت. تولیدکننده‌های بازی کامپیوتری مثل هر صنعت دیگری نیاز به افراد خبره‌ای دارند که در فروش بازی‌ها به آن‌ها کمک کنند. تحقیق بازار که به شناسایی فرصت‌ها کمک می‌کند در این بخش بسیار کلیدی است. محققان بازار، نمایندگان فروش و مدیرهای بازرگانی نقش مهمی در تجاری‌سازی یک بازی دارند. تهیه‌کنندگی دیگر شغل مهم صنعت است. تهیه‌کننده را شاید بشود مدیر یک محصول دانست و با نظارت و مدیریت اوست که یک اثر تکمیل می‌شود.

بازی کامپیوتری و شغل های آن

استریم بازی به عنوان منبع درامد

یکی از شغل‌های جذاب در دنیای بازی شغل استریم بازی است. این شغل هم مثل شغل تستر بازی نیاز به دانش فنی فراوان ندارد. با شناختن ابزارهای استریم مثل نرم‌افزارها و… می‌توان صاحب این شغل شد. استریم بازی یعنی یک نفر بازی خودش یا بازی دیگران را بر بستر اینترنت به دیگران نشان دهد. پخش‌کننده بازی یا استریمر می‌تواند در بسترهایی مثل توییچ و یوتیوب و در ایران در آپارات، مخاطب جذب کند و مخاطب یعنی ثروت. مخاطبان اصطلاحاً «دونِیت» می‌کنند و برای استریمر پول واریز می‌کنند. البته اگر در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید، تبلیغات، فروش محصول، مربی‌گری و… راه‌های دیگر برای به دست آوردن درآمد بیشتر در این شغل است.

پشینهاد نمافر به شما بازدید از صفحه آمارهای استریم بازی است.

همچنین اگر می‌خواهید به دنیای استریم وارد شوید، محبوب ترین استریمرهای بازی‌  ویدئویی را می توانید در لینک قبل مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بازدیدترین یادداشت ها

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و

نوآوری‌ در مدل‌های کسب‌وکار؛ رمز موفقیت بازی‌های موبایلی

امروزه صنایع فرهنگی و خلاق نقش مهمی در اقتصاد جهان دارد، با این حال شرکت‌ها و کسب‌وکارهای این حوزه با چالش‌های منحصر به‌فردی در مراحل سه‌گانه رشد، ...

پرسودترین رقابت؟ / نگاهی به جوایز ای‌اسپرت در مقایسه با جشنواره‌های سینمایی و رقابت‌های ورزشی

سرباز کمان‌دار عرب! همین یک عبارت کافی است تا برق از سر هر پی سی گیمر بپرد و به یکی دو دهۀ قبل، عرصۀ جنگ‌های صلیبی آن هم پشت مانیتورهای پهن و بزرگ ...
صنعت بازی‌ ویدئویی در آیینه آمار

صنعت بازی‌ ویدئویی در آیینه آمار

«دیگر فقط جوانک‌های چیپس‌خور گیمر نیستند». این جمله تام وینرایت دبیر بخش فناوری و رسانه اکونومیست است. مقصود او از این جمله، اعلام این واقعیت بوده ...
بازی ابری

فناوری بازی ابری به کدام سو می‌رود؟

بازی‌های ویدئویی هرساله از لحاظ بصری و گرافیکی پیشرفت و رشد قابل توجهی می‌کنند. این موضوع در عین حال که می‌تواند بسیار جذاب باشد و گیمرها را بیش از...